NMD2903 Digital Media Design I Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD2903 Dijital Medya Tasarımı I Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BERNA BALCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Dijital Medya Tasarımı I dersi ile öğrencilerin,
• Görsel mesajlarla ilişkili olarak tasarım düşüncesi, iletişim ve içeriğin temellerini anlaması,
• Kompozisyon, tipografi ve renk teorisi gibi tasarım ilkelerini tanımlayabilmesi,
• Strateji, dijital ve sosyal medya, izleyici, anlatı ve içerik arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmesi,
• Tasarımın ana uygulama araçlarını ve nasıl işlediklerini tanıması,
• Vektör, piksel tabanlı ve video tabanlı içerik oluşturmak için Adobe Illustrator, Photoshop ve Premiere'de teknik becerileri uygulaması
• Belirli bir dijital ortam için içerik tasarlamak üzere benzersiz bir konumlama oluşturmak için kavramları veya görsel öğeleri belirlemesi,
• Araştırma ve sınıf tartışmaları yoluyla herhangi bir medya içeriğindeki tasarım öğelerinin etkinliğini analiz etmesi,
• Farklı dijital medya içerik formatlarının, renk seçimlerinin ve tipografik stillerin izleyici algısı üzerindeki etkisini eleştirebilmesi,
• Diğer tasarımcıların eleştirisi oturumlarına katılarak tasarım çözümlerinin kalitesini değerlendirebilmesi,
• Belirli bir senaryonun veya profesyonel briefin hedeflerini karşılamada yaratıcı seçimlerin uygunluğunu değerlendirebilmesi,
• Tasarım yazılımı kullanarak özgün illüstrasyonlar, posterler, sosyal medya gönderileri ve videolar tasarlayabilmesi,
• Profesyonel bir brief için tasarım ilkelerinin, yaratıcı çözümlerin ve stratejik içgörülerin entegrasyonunu gösteren benzersiz bir içerik oluşturabilmesi amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler,
• Görsel mesajlarla ilişkili olarak tasarım düşüncesi, iletişim ve içeriğin temellerini anlayacaklardır.
• Kompozisyon, tipografi ve renk teorisi gibi tasarım ilkelerini tanımlayabileceklerdir.
• Strateji, dijital ve sosyal medya, kitle, anlatı ve içerik arasındaki ilişkiyi tanımlayabileceklerdir.
• Tasarımın ana uygulama araçlarını ve nasıl işlediklerini tanıyabileceklerdir.
• Vektör, piksel tabanlı ve video tabanlı içerik oluşturmak için Adobe Illustrator, Photoshop ve Premiere'de teknik becerileri uygulayabileceklerdir.
• Belirli bir dijital ortam için içerik tasarlamak üzere benzersiz bir konum oluşturmak için kavramları veya görsel öğeleri belirleyebileceklerdir.
• Araştırma ve sınıf tartışmaları yoluyla herhangi bir medya içeriğindeki tasarım öğelerinin etkinliğini analiz edebileceklerdir.
• Farklı dijital medya içerik formatlarının, renk seçimlerinin ve tipografik stillerin izleyici algısı üzerindeki etkisini eleştirebileceklerdir.
• Tasarım üreticilerimin eleştirisi oturumlarına katılarak tasarım çözümlerinin kalitesini değerlendirebileceklerdir.
• Belirli bir senaryonun veya profesyonel briefin hedeflerini karşılamada yaratıcı seçimlerin uygunluğunu değerlendirebileceklerdir.
• Tasarım yazılımı kullanarak özgün illüstrasyonlar, posterler, sosyal medya gönderileri ve videolar tasarlayabileceklerdir.
• Profesyonel bir brief için tasarım ilkelerinin, yaratıcı çözümlerin ve stratejik içgörülerin entegrasyonunu gösteren benzersiz bir içerik oluşturmak.

Dersin İçeriği

Dijital Medya Tasarımı I dersinde öğrenciler, iletişim alanının tasarım boyutunu keşfetmeye başlar. Bu keşif öncelikle medya üretim endüstrilerine ve bu endüstriler için içerik oluşturulmasına odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler, video, görsel ve dijital medya içeriği üretmek için gerekli temel tekniklerde ustalaşmak için uygulamalı deneyim kazanacaklardır. Öğrenciler, tasarım ilkeleri tarafından bilgilendirilen iş birlikçi bir çerçeve içinde çalışacak ve giderek karmaşıklaşan projelerin geliştirilmesi, üretimi, yönetimi ve kurgusu konusundaki becerilerini geliştireceklerdir. Bu görevler endüstri standardı yazılım ve ekipman kullanılarak gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler grafik tasarım, yayın gazeteciliği, animasyon, ses tasarımı, özel efektler, çevrimiçi medya geliştirme, pazarlama ve kurumsal iletişimi kapsayan ilgili alanlarla da tanışacaklardır. Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, devam eden akademik yolculukları, istihdam beklentileri veya ileri eğitimleri için yararlanabilecekleri çalışmalarını sergileyen bir portföye yönelik ilk adımları atarlar.

Bu programın bir başka yönü de öğrencileri medya içeriği üretmek, işlemek, iletmek, depolamak ve sunmak için yenilikçi yöntemlerin hem uygulanması hem de geliştirilmesi konusunda yetkinlikle donatmaktır. Bu, profesyonel video ve ses teknolojisi, artırılmış gerçeklik, canlı yayınlar için stüdyo ekipmanı kullanımı ve medya içeriği oluşturma için yapay zekadan yararlanmayı içerir. Temel araştırma ve veri görselleştirme bu müfredatın ayrılmaz bileşenlerini oluşturmaktadır. Dersin temel amacı, öğrencilerin geleneksel, uygulamalı tekniklerden yapay zeka odaklı yeniliklere kadar tüm yelpazede Dijital Medya Tasarımı I'de giriş düzeyinde bir yeterlilikle ustalaşmalarını kolaylaştırmaktır. Bunu yaparken, öğrencileri farklı medya teknolojileri arasındaki nüansları ayırt etme becerisiyle donatarak medya yakınsamasından en iyi şekilde yararlanmaları için güçlendirir. Öğrenciler bu teknolojileri uygulamaya başladıkça, bilgi giriş seviyesinde aktarılacaktır. Bu süreç, pratik örneklere entegrasyona vurgu yaparak tasarım ve yaratıcı içerik üretimi ilkelerine dayanmaktadır. Nihai hedef, öğrencileri gerçek dünya uygulamalarında yaygınlaştırmaya uygun içerik üretecek şekilde donatmaktır.

Dersin Öğretme Yöntemi; Gösterip Yaptırma, Ödev, Proje Hazırlama, Bireysel ve Grup Çalışması içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Tasarımın konusu olarak iletişim
3) Dijital arayüzlerin kapsamı
4) Hedef kitleyi tanımak
5) Kompozisyon ve sanat yönetimi ilkeleri
6) İletişim tasarımı ilkeleri
7) Ara sınav
8) Tipografi
9) Renk
10) Fotoğraf Manipülasyonu: Mask, Adjustment Layer, Blending Options, Blending Modes, Pixel Manipulation in Adobe Photoshop.
11) Hareketli görüntüler, kamera kullanımı, temel çekim açıları ve kamera haeketleri, kısa içeriklerde anlatı oluşturma
12) Temel çekim açıları
13) Temel içerik sahnelerinin nasıl çekileceğini öğrenmek için stüdyo ziyareti
14) Temel Adobe Premiere yetkinlikleri ve kurgu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin hocası tarafından sağlanacaktır.
To be provided by the instructor.
Diğer Kaynaklar: Dersin hocası tarafından sağlanacaktır.
To be provided by the instructor.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 3 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 2
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 5
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 5
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 5
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 1
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 4
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 5
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 5
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 1
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 5