NMD2903 Digital Media Design I Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD2903 Dijital Medya Tasarımı I Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders, dijital medya kullanımıyla ilgili giriş niteliğindeki ve temel nitelikteki bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Bununla birlikte, bu ders öğrencilerin fotoğraf düzenleme, ses ve görsel düzenleme, software, multimedia tasarımı gibi bilgisayar kullanma yeteneğini ve resim programları, dijital imge biçimlendirme, ve time-based authoring programları gibi dijital medya yaratmak için kullanılan yöntemleri geliştirmek için pratik bir amaca yöneliktir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Çeşitli dijital medya inşa etme yöntemlerini keşfedecek,
- Bu çalışmaların estetik, teknik ve sosyal yanlarını ele alacaklar,
- Yeni medyadaki haber üretim süreçlerinde teknik donanımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere sahip olacaklar,
- Öğrencilerin çalışmalarına dair eleştiriler, okumalar ve yapılan tartışmalar, bu çalışmalarının resmi ölçütlerinin ve sosyal yansımalarının sorgulanmasını sağlayacaklar,

Dersin İçeriği

Dijital medya nasıl çalıştığımızı, hareket ettiğimizi ve hem kendimizi hem de çevremizi nasıl gördüğümüzü etkileyen yeni iletişim yollarına sebep olmuştur. Bu nedenle, ders, bu teknolojinin bilgi ve medya içeriği bulmak ve yaratmak için nasıl dönüştüğü, gazeteciler ve diğer medya uzmanları için ne tür bir olanak sağladığı gibi konuları açıklayan dijital medyayla ilgili, öğrencilere temel bilgileri vermek için geliştirilmiştir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeni Medyayı Tanımlamak
2) Computer using in New Media Part I
3) Computer using in New Media Part II
4) Sınıf İçi Uygulama I
5) Dijital Medya Yaratma Araçları
6) Sınıf İçi Uygulama II
7) Dijital Medya Yaratma Yöntemleri
8) Endüstriyet Uygulama Kullanımı I
9) Sınıf içi Uygulama III
10) Endüstriyet Uygulama Kullanımı II
11) Sınıf içi Uygulama IV
12) Dijital Medya İçeriği Bulma ve Üretme
13) Yeni Medya ve İnteraktivite
14) Yeni Medya ve Sosyal Değişim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin hocası tarafından sağlanacaktır.
To be provided by the instructor.
Diğer Kaynaklar: Dersin hocası tarafından sağlanacaktır.
To be provided by the instructor.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 3 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 1
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 5
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 1
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 2
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 1
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 4
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 4
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 1
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 3