Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılım Yaşam Döngüsü
Yazılım mühendisliği yöntemleri
Yaşam döngüsü içerisinde kullanıcı merkezli tasarım
|
|
2) |
Kullanıcı Performans Testleri
Etkinlik
Ödev VI: Performans testi gerçekleştirme ve verileri analiz için hazırlama
|
|
2) |
İşlevsellik ve Kullanılabilirlik
Kullanılabilirlikten öte kavramlar
|
|
3) |
BİT projeleri planlamasında KMT yöntemleri
Persona Yöntemi vaka çalışması
Bağlam Analizi vaka çalışması
Ödev I: Rakip Analizi vaka çalışması
|
|
4) |
Rakip Analizi vaka çalışması sunumları |
|
5) |
BİT projeleri gereksinim analizinde KMT yöntemleri
Ödev II: Bağlamsal Sorgulama vaka analizi
|
|
6) |
Bağlamsal Sorgulama vaka analizi sunumları
İlginlik diyagramı
Görev analizi
|
|
7) |
Tasarım talimatnameleri
Ödev III: Kağıt prototipleme |
|
8) |
Kağıt prototip sunumları
Oz büyücüsü yöntemi
|
|
9) |
Tasarım Kalıpları
BİT projeleri implementasyonunda KMT yöntemleri
|
|
10) |
BİT projelerinde kullanılabilirlik test ve ölçüm yöntemleri
Ödev IV: Kullanılabilirlik anketleri
|
|
11) |
Kullanıcı Performans Testleri
Verimlilik
Ödev V: Performans tesi senaryosu hazırlama
|
|
13) |
Performans testi sunumları
Tanısal değerlendirme
|
|
14) |
Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi
Kurum içerisinde kullanıcı deneyimi yaklaşımını yaygınlaştırmak
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|