Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılım Yaşam Döngüsü
Yazılım mühendisliği yöntemleri
Yaşam döngüsü içerisinde kullanıcı merkezli tasarım
|
|
2) |
Kullanıcı Performans Testleri
Etkinlik
Ödev VI: Performans testi gerçekleştirme ve verileri analiz için hazırlama
|
|
2) |
İşlevsellik ve Kullanılabilirlik
Kullanılabilirlikten öte kavramlar
|
|
3) |
BİT projeleri planlamasında KMT yöntemleri
Persona Yöntemi vaka çalışması
Bağlam Analizi vaka çalışması
Ödev I: Rakip Analizi vaka çalışması
|
|
4) |
Rakip Analizi vaka çalışması sunumları |
|
5) |
BİT projeleri gereksinim analizinde KMT yöntemleri
Ödev II: Bağlamsal Sorgulama vaka analizi
|
|
6) |
Bağlamsal Sorgulama vaka analizi sunumları
İlginlik diyagramı
Görev analizi
|
|
7) |
Tasarım talimatnameleri
Ödev III: Kağıt prototipleme |
|
8) |
Kağıt prototip sunumları
Oz büyücüsü yöntemi
|
|
9) |
Tasarım Kalıpları
BİT projeleri implementasyonunda KMT yöntemleri
|
|
10) |
BİT projelerinde kullanılabilirlik test ve ölçüm yöntemleri
Ödev IV: Kullanılabilirlik anketleri
|
|
11) |
Kullanıcı Performans Testleri
Verimlilik
Ödev V: Performans tesi senaryosu hazırlama
|
|
13) |
Performans testi sunumları
Tanısal değerlendirme
|
|
14) |
Kullanılabilirlik ve kullanıcı deneyimi
Kurum içerisinde kullanıcı deneyimi yaklaşımını yaygınlaştırmak
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
|
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
|
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
|
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
|
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
|