VCD3135 Animation FilmBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3135 Animasyon Film Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, öğrencilere animasyon film dilinin temel ilkelerini öğretmek; bir fikrin, bir kavramın ya da bir öykünün oluşturulmuş bir metinden (senaryo) hareketle, storyboard’a aktarılarak görselleştirme becerisi geliştirmek; senaryo-storyboard-film sürecine egemen olarak yönetme yetisi kazandırmak; öğrencilere bir kısa animasyon filmi ürettirmek üzerine odaklanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Animasyon filminin genel özelliklerinin kavranması
2) Senaryo ve film gramerinin kavranması
3) Staryboard ve senaryo ilişkisinin kavranması
4) Senaryo ve görsel dil birlikteliğinin kavranması
5) Model-sheet’in öğrenilmesi ve kullanılabilmasi
6) Arka plan, plan ve sahne ilişkisinin öğrenilmesi
7) Animasyon film ve hareket ve ritm lişkisinin incelenmesi
8) Görüntü, diyalog, ses ve müzik arasında uyum (synchronization) sağlama becerisi kazandırmak
9) Kurgu ve efekt bilgi ve becersi kazandırmak
10) Animasyon filmi için gerekli yazılım bilgilerini ve yetilerini aktarmak

Dersin İçeriği

Konu ve ana fikrin saptaması. Animasyon film örneklerinin izlenmesi. Yapılan araştırmaların ve dökümantasyonun irdelenerek değerlendirilmesi, senaryo yazımı üstüne çalışmalar, film grameri üstüne bilgilendirmeler. Yazılan senaryoların kritiği ve yönlendirilmesi. Storyboard üstüne bilgilendirmeler. Yapılan storyboard’ların kritiği: Öykünün sinema gramerine uygun bir tasarımla görsel olarak planlanması. Model-sheet çalışmaları. Arka planların, plan ve sahnelerinin animasyonu yapılmak üzere birebir planlanması. Animasyon çalışmaları, planların hareketlendirilmesi. Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi.Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. Filmin hareketlendirilen planlarının kurgulanması, filmik ritmin düzenlenmesi. Filmin kurgu ve ritminin kritiği, ses ve müzik uygulamaları. Ses çalışmaları-efektler. Miksaj, filmin görüntü ve sesinin birleştirilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu ve ana fikrin saptaması. Animasyon film örneklerinin izlenmesi EV ÖDEVİ: Filme ilişkin fikirsel, kavramsal araştırmaların yapılması, görsel ve fikirsel dökümantasyon toplanması
2) Yapılan araştırmaların ve dökümantasyonun irdelenerek değerlendirilmesi, senaryo yazımı üstüne çalışmalar, film grameri üstüne bilgilendirmeler EV ÖDEVİ: senaryo taslak çalışmalarının yapılması
3) Yazılan senaryoların kritiği ve yönlendirilmesi. Storyboard üstüne bilgilendirmeler EV ÖDEVİ: senaryonun sonuçlandırılması ve storyboard taslaklarının hazırlanması
4) Yapılan storyboard’ların kritiği: Öykünün sinema gramerine uygun bir tasarımla görsel olarak planlanması. EV ÖDEVİ: Storyboard’un sonuçlandırılması. Lay-out ve background taslaklarının hazırlanması
5) Model-sheet çalışmaları. EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması
6) Arka planların, plan ve sahnelerinin animasyonu yapılmak üzere birebir planlanması. EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın somuçlandırılması.
7) Animasyon çalışmaları, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve premiere çalışmaları
8) Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları
9) Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları
10) Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi. EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları.
11) Animasyon çalışmalrı, planların hareketlendirilmesi EV ÖDEVİ: Derste yapılan uygulamanın sonuçlandırılması, photoshop ve Adobpremiere çalışmaları
12) Filmin hareketlendirilen planlarının kurgulanması, filmik ritmin düzenlenmesi EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamaların, verilen bilgiler ışığında sonuçlandırılması. Diyalog-ses-müzik için önerilerin hazırlanması
13) Filmin kurgu ve ritminin kritiği, ses ve müzik uygulamaları EV ÖDEVİ: dersteki uyhgulamaların sonuçlandırılması, jenerik taslak çalışmaları
14) Miksaj, filmin görüntü ve sesinin birleştirilmesi EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması ses çalışmaları-efektler EV ÖDEVİ: Dersteki uygulamanın sonuçlandırılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 'Understanding Animation’, Paul Wells
‘Understanding Comics’, Scott McCloud
‘Graphic Storytelling’, Will Eisner
‘Visualizing Ideas – From Scribbles to Storyboards’, Gregor Krisztian and Nesrin Schlempp

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 5 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 73
Proje 2 8
Final 1 7
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.