Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
|
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi ÇAKIR AKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Reklam endüstrisi, etkileşimin reklamların ve müşteri ilişkilerinin özü haline geldiği farklı bir fenomene dönüşmüştür. Sanayileşme ve post-endüstriyel toplum çağından bu yana, ortak bilgi kitlelere yönelik izlenimler ve önceden planlanmış mesajlar yoluyla reklam yapmaktı, ancak yeni teknolojik gelişmeler ve özellikle video oyunları, reklamcılar için yeni bir dünya açtı. Bu derste, hem eğlence teknolojilerinin hem de mobil uygulamaların reklamlar için kullanımı tartışılırken, reklam sektörünün bugün tanık olduğumuz şeye nasıl dönüştüğüne dair kısa bir tarihçe anlatılacak ve incelenecektir. İlaveten, influencer marketing, appvertising, oyun tasarım ilkeleri ve oyunlaştırma gibi terimler tartışılılacaktır. Dersler genellikle sunum videoları ve projeler yoluyla yürütülecektir. Ders sırasında bazı ekstra ödevler de olacaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal Ağlar ve Oyuncular (Skorerler) |
Ders kitabının 45-62 sayfaları okunmalı. |
1) |
Giriş: Oyun Mekaniği |
Ders kitabının 9-28 sayfaları okunmalı. |
2) |
Pasif Oyunlar ve Oyuncular |
Ders kitabının 31-43 sayfaları okunmalı. |
4) |
Eğlence Mekanizmaları: Puanlar ve Diğerleri |
Ders kitabının 65-91 sayfaları okunmalı.
|
5) |
Ödüller ve Yeni Oyun Hakları |
Ders kitabının 91-108 sayfaları okunmalı. |
6) |
Çok Oyunculu Oyunlar |
Ders kitabının 117-123 sayfaları okunmalı. |
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Oyuncularını Tanımak |
Ders kitabının 141-161 sayfaları okunmalı. |
9) |
Oyuncuların Geleceği: G Kuşağı |
Ders kitabının 161-177 sayfaları okunmalı. |
10) |
Lisanslama ve Ürün Yerleştime |
Ek kitabın 173-199 sayfaları okunmalı.
|
11) |
Satışçıları Eğlenceyle Güdüleme |
Ders kitabının 181-194 sayfaları okunmalı.
|
12) |
Oyun İşletmeciliği |
Ders kitabının 197-202 sayfaları okunmalı. |
13) |
Advergame'lerle ilgili Etik Konular |
Ek kitabının 223-230 sayfaları okunmalı. |
14) |
Anti-Advergame |
Reading the pages between 223-230 of the recomended book. |
Ders Notları / Kitaplar: |
"Game-Based Marketing: Inspire Customer Loyalty Through Rewards, Challenges, and Contests"
Gabe Zichermann, Joselin Linder
"Advergaming and In-Game Advertising: An Approach to the next Generation of Advertising"
Gerald Marolf |
Diğer Kaynaklar: |
Bellman, S., Kemp, A., Haddad, H., & Varan, D. (2014). The effectiveness of advergames compared to television commercials and interactive commercials featuring advergames. Computers in Human Behavior, 32, 276-283.
Terlutter, R., & Capella, M. L. (2013). The gamification of advertising: analysis and research directions of in-game advertising, advergames, and advertising in social network games. Journal of advertising, 42(2-3), 95-112.
Moore, E. S. (2006). It's child's play: Advergaming and the online marketing of food to children. Henry J. Kaiser Family Foundation.
Marolf, G. (2007). Advergaming and in-game advertising: An approach to the next generation of advertising. Vdm Verlag.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|