Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi ÇAKIR AKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Reklam endüstrisi, etkileşimin reklamların ve müşteri ilişkilerinin özü haline geldiği farklı bir fenomene dönüşmüştür. Sanayileşme ve post-endüstriyel toplum çağından bu yana, ortak bilgi kitlelere yönelik izlenimler ve önceden planlanmış mesajlar yoluyla reklam yapmaktı, ancak yeni teknolojik gelişmeler ve özellikle video oyunları, reklamcılar için yeni bir dünya açtı. Bu derste, hem eğlence teknolojilerinin hem de mobil uygulamaların reklamlar için kullanımı tartışılırken, reklam sektörünün bugün tanık olduğumuz şeye nasıl dönüştüğüne dair kısa bir tarihçe anlatılacak ve incelenecektir. İlaveten, influencer marketing, appvertising, oyun tasarım ilkeleri ve oyunlaştırma gibi terimler tartışılılacaktır. Dersler genellikle sunum videoları ve projeler yoluyla yürütülecektir. Ders sırasında bazı ekstra ödevler de olacaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal Ağlar ve Oyuncular (Skorerler) |
Ders kitabının 45-62 sayfaları okunmalı. |
1) |
Giriş: Oyun Mekaniği |
Ders kitabının 9-28 sayfaları okunmalı. |
2) |
Pasif Oyunlar ve Oyuncular |
Ders kitabının 31-43 sayfaları okunmalı. |
4) |
Eğlence Mekanizmaları: Puanlar ve Diğerleri |
Ders kitabının 65-91 sayfaları okunmalı.
|
5) |
Ödüller ve Yeni Oyun Hakları |
Ders kitabının 91-108 sayfaları okunmalı. |
6) |
Çok Oyunculu Oyunlar |
Ders kitabının 117-123 sayfaları okunmalı. |
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Oyuncularını Tanımak |
Ders kitabının 141-161 sayfaları okunmalı. |
9) |
Oyuncuların Geleceği: G Kuşağı |
Ders kitabının 161-177 sayfaları okunmalı. |
10) |
Lisanslama ve Ürün Yerleştime |
Ek kitabın 173-199 sayfaları okunmalı.
|
11) |
Satışçıları Eğlenceyle Güdüleme |
Ders kitabının 181-194 sayfaları okunmalı.
|
12) |
Oyun İşletmeciliği |
Ders kitabının 197-202 sayfaları okunmalı. |
13) |
Advergame'lerle ilgili Etik Konular |
Ek kitabının 223-230 sayfaları okunmalı. |
14) |
Anti-Advergame |
Reading the pages between 223-230 of the recomended book. |
Ders Notları / Kitaplar: |
"Game-Based Marketing: Inspire Customer Loyalty Through Rewards, Challenges, and Contests"
Gabe Zichermann, Joselin Linder
"Advergaming and In-Game Advertising: An Approach to the next Generation of Advertising"
Gerald Marolf |
Diğer Kaynaklar: |
Bellman, S., Kemp, A., Haddad, H., & Varan, D. (2014). The effectiveness of advergames compared to television commercials and interactive commercials featuring advergames. Computers in Human Behavior, 32, 276-283.
Terlutter, R., & Capella, M. L. (2013). The gamification of advertising: analysis and research directions of in-game advertising, advergames, and advertising in social network games. Journal of advertising, 42(2-3), 95-112.
Moore, E. S. (2006). It's child's play: Advergaming and the online marketing of food to children. Henry J. Kaiser Family Foundation.
Marolf, G. (2007). Advergaming and in-game advertising: An approach to the next generation of advertising. Vdm Verlag.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |