İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4635 | Göstergebilim ve Reklam | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER Öğ.Gör. NEŞE MESUTOĞLU KIRIM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı farklı mecralardaki reklam uygulamalarının analiz edilmesinde yol gösterici olan temel göstergebilim kavram ve metodlarının ortaya konulması ve reklamın bir anlam yaratma aracı olarak eleştirel bir açıdan irdelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler; 1- Genel anlamda göstergebilimin ne demek olduğunu kavrayacaktır. 2- Bir disiplin olarak göstergebilimin tarihsel gelişimini öğrenecektir. 3- Temel gösterge ve temsil teorilerini öğrenecektir. 4- Farklı gösterge türlerini ayırt edecektir. 5- Anlamın taşıyıcısı olarak göstergelerin işleyiş biçimini öğrenecektir. 6- Tüketiciyle göstergeler arasındaki etkileşimi anlayacaktır. 7- Farklı reklam biçimlerini birer gösterge sistemi olarak nasıl tanımlanabileceğini görecektir. 8- Bir reklamı oluşturan unsurları göstergebilimsel açıdan analiz etme yetisi kazanacaktır. |
Bu ders reklamın bir gösterge sistemi olarak analiz edilmesini ve bu sistemin anlam yaratma yollarının ortaya konulmasını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Mitolojiler ve semboller Ferdinand de Saussure'ün İşaret Kavramının İkili Modeli | Ödev 1 Yükleme |
3) | İşaretin Peirce'in üçlü modeli | Ödev 2 Sunum |
4) | Peirce ve Saussure'ün Göstergebilimsel Perspektifleri: Kısa Bir Karşılaştırmalı Çalışma | Ödev 2 Sunum |
5) | Roland Barthes: Düz Anlam - Andy Warhol Üzerine Çağrışım ve Mitler Meditasyonu | Ödev 2 Sunum |
6) | Claude Lévi Strauss'un ikili karşıtlar teorisi Aristo üzerine meditasyon | Ödev 2 Sunum |
7) | Jean Baudrillard, Nesneler Sistemi | Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
8) | Sembolik Açıdan Göbeklitepe Tapınakları | Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
9) | Noam Chomsky: Freud Üzerine Derin Yapı ve Yüzey Meditasyonu | Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
10) | Umberto Eco: Göstergebilimsel Süreç ve Göstergelerin Sınıflandırılması Borges üzerine meditasyon | Final Sunum |
11) | Edmund Husserl: İşaret Teorisi "İfade ve Anlam" | Final sunum |
12) | Final Sınavı Sunumu Freud Üzerine Meditasyon | Final Sunum |
13) | Reklamları Okuma ve Reklamcılık Vaka Çalışmaları | Final sunum |
14) | Reklamları Okuma ve Reklamcılık Vaka Çalışmaları | Final sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Semiotics: The Basics, Daniel Chandler Judith Williamson - Reklamların Dili; Reklamlarda Anlam ve İdeoloji Göktuğ Halis -Simgebilim Perspektifinden Göbeklitepe Tapınakları Eco, Umberto. 1976. A Theory of Semiotics. Bloomington: Indiana University Press Roland Barthes -Elements of Semiology Pierre -Guiraud Semiolog |
Diğer Kaynaklar: | Konulara dair ek okumala ve vaka analizleri haftalık olarak verilecektir. / Supplementary readings will be provided upon weekly basis. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 136 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |