Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dijital pazarlamaya giriş. Klasik ve dijital tasarım arasındaki farklar |
|
2) |
Pazarlamanın yeni kuralları ve dijital tasarım dünyasında iletişim. |
|
3) |
Değişen sosyal hayat; yeni dijital hayat stili ve sosyal medya. Sosyal medya uygulamaları ve kullanılabilirlik için görsel tasarım. |
|
4) |
Dijital medya stratejisi ve dijital medya ürünleri.
1. Ödev için teslim zamanı. |
|
5) |
Arama motoru pazarlaması ve yazılı reklamcılık. (Klasik anlamda online reklamcılık).
Dijital tasarımda tipografi ve kinetik tipografi. |
|
6) |
Yeni nesil online reklamcılık. |
|
7) |
Bilgisayardan bilgisayara reklamcılık ve mobil reklamcılık.
2. Ödev için teslim zamanı. |
|
8) |
Bilgisayardan bilgisayara reklamcılık ve mobil reklamcılık. |
|
9) |
Reklam içerikli oyunlar ve mikrositeler. |
|
10) |
3. ödev değerlendirmeleri ve genel tekrar. |
|
11) |
Dijital pazarlama iletişimi kavramı.
Reklam içerikli oyunlar ve mikrositeler. |
|
12) |
Dijital pazarlama iletişimi kavramı:
Yakın gelecekte neler var: InternetTV vb. |
|
13) |
Örnek çalışma: Klasik reklamcılık ve dijital reklamcılık |
|
14) |
Örnek çalışma: Klasik reklamcılık ve dijital reklamcılık.
4. ödev için teslam zamanı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|