ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2627 | Reklam Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, çağdaş toplumda reklamın ekonomik bir güç ve kültürel temsil biçimi olarak rolünü ve çağdaş toplumda tüketim kültürünün sosyal sonuçları üzerinde durmaktadır. Dersin temel amacı, dünya reklamcılık tarihini ve 19. yüzyıldan 21. yüzyıla reklamcılar tarafından kullanılan ve zaman içerisinde değişen stratejileri anlamaktır. Derste reklam tarihinin önemli anlarına odaklanılacak ve söz konusu kampanyaların parçası olan basın, televizyon reklamlarından örnekler verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin hedefleri 1. Reklamın serbest piyasa ekonomisinde yerine getirdiği işlevleri tartışmak. 2. Ekonominin reklamcılığın büyümesini nasıl etkilediğini göstermek. 3. Batı ülkelerinde ve Türkiye'de reklamın kökenleri ve reklamcılığın konsolidasyonunu incelemek. 4. Reklamcılık tarihindeki önemli kilometre taşlarını belirlemek. 5. 19. yüzyıldan 21. yüzyıla reklamcıların kullandığı farklı stratejileri araştırmak. 6. Son yıllarda reklamın rolünün nasıl değiştiğini tartışmak. 7. Uluslararası reklamcılık uygulamalarına aşina olmak. |
Derste dünya ve Türk reklamcılığının kökenleri, gelişimi üzerinde durulacak, 19.yy'dan 20.yy'a reklamcılar tarafından kullanılan reklam stratejilerinin değişimi gözler önüne serilecektir. Dünya ve türk reklam tarihinin önemli dönüm noktaları örneklerle sunulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction. | |
2) | Reklamın ve İlk Dönem Reklam Ajanslarının Kökenleri/Sebest Piyasa Ekonomisinin Temelleri ve Reklamın Ekonominin Bir Aracı Olarak Evrimi. | The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.13-69. İzlenecek Video: Harvard Business Review: Common Digital Miscommunications — and How to Avoid Them https://www.youtube.com/watch?v=LoZ5zBxo1OE&t=10s |
3) | 1900-1944 / Modern Reklamcılığın İlk Adımları: J.Walter Thompson, Y&R. | The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.71-121. İzlenecek Video: Harvard Business Review: I Tried Three Popular Productivity Methods and This is What I Learned https://www.youtube.com/watch?v=LaCXmw6vwfc |
4) | 1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıcı Devrim: David Ogilvy, Bill Bernbach ve “Think Small”, Leo Burnett “Marlboro Man”. | The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.123-162. |
5) | 1944-1980 /İlk Türk Reklam Ajansları: Eli Acıman, Necip Akar, Reklam Moran, İstanbul Reklam | The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.163-255. İzlenecek Belgesel: Eli Acıman https://www.youtube.com/watch?v=lKV-RKIXPs8 |
6) | 1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıvı Devrim: Wells Rich Greene, Ally & Gargano | The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.265-323. İzlenecek Belgesel: Art &Copy https://www.youtube.com/watch?v=Pm4eQvFSGNE&t=3s |
7) | İngiliz Reklamcılığının Yaratıcı Devrimi 1960-1980: Collett Dickenson Pearce (CDP) Boase Massimi Pollitt (BMP) Saatchi&Saatchi | The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.325-358. İzlenecek Belgesel: The Men From The Agency - BBC https://www.youtube.com/watch?v=VuxrlS3bnmE |
8) | Vize | |
9) | 1980-1990 Globalizasyon, Konsolidasyon ve Medyanın Değişen Yüzü: Omnicom, WPP, Interpublic, Havas, Publicis. | Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.9-74. |
10) | Reklamcılık Endüstrisi 1980-1990: John Hegarty, David Abbott, Lee Clow “1984” & SuperBowl. Nike & Michael Jordan. | Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.75-120. İzlenecek Video: Creating Icons: Lee Clow at TEDxChapmanU https://www.youtube.com/watch?v=7jq7Gj09wcA |
11) | 1990-2000 Marlboro Cuması, İnternet Devrimi ve Reklamcılığın Değişen Çehresi, Calvin Klein Jeans, Levi’s. | Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, pp.121-155. |
12) | 1990-2000 / İlk Özel Kanallar / 90’lar ve Türk Reklamcılık Sektörü | Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.156-196. |
13) | 2000-2010 / Reklamcılığın Dijitalleşmesi ve Evrimi | Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.197-235. |
14) | Reklamcılığın Geleceği. | David Droga: The Future of Advertising and What It Will Take to Succeed | Inc. https://www.youtube.com/watch?v=wpbtYtP-1Xk |
Ders Notları / Kitaplar: | Reklamcılığımızın İlk Yüzyılı (Orhan Koloğlu -Reklamcılar Derneği) Reklamcılığın Global Tarihi, Mark Tungate, MediaCat Kitapları. |
Diğer Kaynaklar: | Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık (Claude C. Hopkins – YKY) “Türkiye’de Reklamcılığın Doğuşu: İzidor Barouh’un Anılarından”, Serdar Şendilmen, Gözlem Gazetecilik Basın ve Yayın. “Hayatımız Reklam: Türkiye’nin Reklam Ustalarıyla Söyleşiler”, Pelin Özkan, MediaCat Kitapları. “Madison Avenue”, Martin Mayer, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları “Bir Reklamcının İtirafları”, David Ogilvy, Reklamcılar Derneği. “İz Bırakanlar Dizisi/ Bill Bernbach: Yaratıcılık Devriminin Öncüsü”, MediaCat Kitapları. “İz Bırakanlar Dizisi/ Leo Burnett: Yıldızlara Erişmek İsteyen Bir Reklam Ustası”, MediaCat Kitapları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |