REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV1621 | İşletme Stratejileri ve Ekonomi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilere iş hayatının temel kurallarını ve ekonominin temel prensiplerini öğretme amaçlıdır. Bir işletmenin nasıl çalıştığı ve hedeflerine nasıl ulaşacağı öğretilecektir. İşletmelerin nasıl kurulduğu, pazar stratejileri ve ürünlerine nasıl talep yaratacakları tartışılacaktır. Bu ders öğrencilere temel piyasa yapıları, arz ve talep, ürün piyasasındaki firma davranışları, üretim süreci, girdi piyasaları, piyasa gücüyle ilgili kararlar ve kapitalist ekonomilerde piyasa başarısızlığı gibi piyasa ekonomilerinin karşılaştığı temel mikroekonomik konuları değerlendirme yetisi kazandıracaktır. Mikro ve makroekonomik analizin temel araçlarını ve bunları uygulayarak hane halklarının, firmaların ve hükümetin davranışını anlayabilecek temel bir ekonomi bilgi seviyesi oluşturmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tüketici, pazar, rekabet,çevre ve kendi şirketlerinin analizini yapabilmek 2. Avantaj sağlayabilmek 3. Değer yaratabilmek 4. İşletmeyi büyütebilmek 5. Güç zamanlarda strateji üretebilmek 6. Müşteri yaratmak için interneti kullanmak 7. Temel ekonomi kurallarını anlamak |
Bu ders arz ve talep analizi, tüketici, rakip, çevre ve pazar analizleri ve bu analizlere göre stratejileri içermektedir. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin işletme ve ekonomik davranış ilgili örnek olayları analiz etmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Temel ekonomi | |
3) | Temel ekonomi 2 | |
4) | Müşteri analizi | |
5) | Rekabet analizi | |
6) | Pazar ve alt pazar analizi | |
7) | Çevre Analizi ve Stratejik Bilinmezlik | |
8) | Vize | |
9) | Avantaj ve Sinerji Yaratmak | |
10) | Alternatif Değer Önerileri | |
11) | Marka Değerinin Yaratımı ve Yönetimi | |
12) | İşi Genişletmek İşi Büyütmek Yeni İş Yaratmak | |
13) | Global Stratejiler Marka ve Kurumların Öncelikler | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Strategic Market Management, Global Perspectives David Aaker, Damien McLoughlin John Wiley & Sons |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Proje | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 4 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 4 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 4 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 4 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 4 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 5 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 4 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 4 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |