Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma
Dersin kapsamının, şeklinin ve gerekliliklerinin tartışılması |
|
2) |
Özel eğitimde temel kavramların ele alınması; özel eğitim, özel eğitimin ilkeleri, yetersizlik, zedelenme, engel, etiketleme, sınıflandırma ve yaygınlık kavramlarının tartışılması
Bir müdahale ve eğitim yöntemi olarak özel eğitim |
Veysel Aksoy (2017). Özel Eğitim. Pegem Akademi
Introduction to Speacial Education PPT
|
3) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Tanılanması |
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi Nobel Akademik Yayıncılık
Üstün Zekalı ve Yetenkli Çocuklar PPT |
4) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitiminde kullanılan teknikler; hızlandırma
gruplama, zenginleştirme ve farklılaştırma |
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
Gifted and Talented Children PPT |
5) |
Öğrenme Güçlükleri
Öğrenme Güçlüklerinin çeşitleri; Disleksi, Diskalkuli, Disgrafi ve Tanımlanması |
Learning Disabilities PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
6) |
Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların Eğitimi |
Learning Disabilities PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
7) |
Dikkat Eksikliği ve Hipearktivite Bozukluğu olan Çocuklar, Özellikleri ve Tanılamaları |
Children with ADHD PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
8) |
Ara SINAV |
Gifted and Talented Children PPT
Learning Disabilities PPT
Children with ADHD PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
9) |
DEHB'li Çocukların Eğitimi |
Children with ADHD PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
10) |
DEHB'li Çocukların Eğitimi |
Children with ADHD PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
11) |
Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocuklar
Duygu Davranış Bozukluğu olan Çocukların Özellikleri ve Tanılanması |
Social and Emotional Disorders PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
12) |
Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi
|
Social and Emotional Disorders PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
13) |
Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi |
Social and Emotional Disorders PPT
Samuel Kirk, James Gallagher, Mary Ruth Coleman (2018). Educating Exceptional Children, ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ, Nobel Akademik Yayıncılık
İbrahim Diken, Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (2017). Pegem Akademi
|
14) |
Genel Tekrar ve Final |
All materials |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. |
3 |
2) |
0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. |
3 |
3) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. |
3 |
4) |
0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. |
3 |
5) |
Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. |
5 |
6) |
Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. |
3 |
7) |
Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. |
3 |
8) |
Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. |
3 |
9) |
Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. |
3 |
10) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. |
3 |
11) |
Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. |
|
12) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. |
|
13) |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. |
|
14) |
Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
|
|
15) |
Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. |
|
16) |
İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |
|