BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS4005 | Özel Eğitim | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | B.A |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. NEŞE UYANIK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYŞİN KAPLAN SAYI Doç. Dr. MARİLENA ZİNOVİA LEANA TAŞCILAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin özellikle normal sınıflarda çok sıklıkla karşılaşabilecekleri özel eğitim gruplarıyla ilgili temel kavramları öğrenmelerini sağlamak, onlara tanılama yöntemleri konusunda bilgi sunmak, özellikleri ve eğitimleri konusunda donanımlı hale getirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; Özel eğitimin temel kavramlarını tanımlar. Özel Eğitime ihtiyaç duyan çocukların özelliklerini açıklar. Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklara uygun metot ve teknikleri kullanır. Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklara uygun bir biçimde eğitim programını farklılaştırır. |
Özel eğitimde temel kavramlar, üstün zekalı ve yetenekli çocukların özellikleri, tanılamaları ve eğitimleri, öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri, tanılamaları ve eğitimleri, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların özellikleri, tanılamaları ve eğitimleri, sosyal-duygusal ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri dersin içeriğini oluşturmaktadır. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Anlatım - Okuma - Tartışma - İşbirliğine Dayalı Öğrenme - Örnek Olay İncelemesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve gereklilikler Öğrencilerin ihtiyaçları ve beklentileri hakkında tartışma | |
2) | Özel eğitim, özel eğitimin ilkeleri, yetersizlik, engellilik, özürlülük, etiketleme, sınıflandırma, yaygınlık gibi özel eğitimle ilgili temel kavramlar | |
3) | Bir müdahale ve öğretim biçimi olarak Özel Eğitim | |
4) | Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Tanımlanması | |
5) | Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi; hızlandırma, gruplama, zenginleştirme ve farklılaştırma | |
6) | Üstün yetenekli çocuklarla kullanılabilecek etkinlik örnekleri (oyunlar, ders planları) | |
7) | Öğrenme Güçlükleri Öğrenme güçlüğü türleri; Disleksi, Diskalkuli, Disgrafi, İşitsel İşlemleme Bozukluğu (APD), vb. Tanımlama | |
8) | Ara sınav haftası | |
9) | Öğrenme Güçlüğü Eğitimi Öğrenme Güçlüğü için materyaller, oyunlar ve aktiviteler Öğrenme Güçlükleri Hakkında Ebeveynlere Öneriler | |
10) | DEHB'li Çocuklar, Özellikleri ve Tanımlanması, İlaç Kullanımı | |
11) | DEHB'li Çocuklar için Eğitim Uygulamaları | |
12) | Davranışsal Müdahaleler ve Stratejiler DEHB için materyaller, oyunlar ve aktiviteler DEHB Hakkında Ebeveynlere Öneriler | |
13) | Sosyal Duygusal ve Davranış Bozukluğu olan Çocukların Eğitimi | |
14) | Eğitim müdahaleleri Sosyal ve Duygusal Davranış Bozuklukları için materyaller, oyunlar ve aktiviteler |
Ders Notları / Kitaplar: | Kirk, S; Gallagher, J. Coleman, M.R. (2018). Educating Exceptional Children, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Nobel Akademi Yayıncılık. Aksoy, V. (2018). Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık. Diken, İ. (2017). Özel Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık Exceptional Children: An Introduction to Special Education (11th Edition) 11th Edition by William L. Heward (Author), Sheila R. Alber-Morgan (Author), Moira Konrad (Author) Special Education in Contemporary Society: An Introduction to Exceptionality by Richard M. Gargiulo and Emily C. Bouck |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 5 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 3 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 5 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 3 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |