EDS3005 Special Instructional MethodsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDS3005 Özel Öğretim Yöntemleri Güz 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN
Prof. Dr. DERİN ATAY
Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Prof. Dr. ŞİRİN KARADENİZ ORAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere öğretim yöntemler, farklı öğrenci ihtiyaç ve profiline göre kullanılabilecek yöntemler konusunda bakış sağlamaktır. Ayrıca öğrenci öğrenmesinin en üst düzeyde olabilmesi için öğretmen adaylarının kendi sınıflarının öğretim lideri olabilmeleri için gerekli becerileri edinmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenme kuramlarını bilir ve farklılıklarını açıklayabilir
2. Bilgisayar dersine özel öğretim yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini belirtir
3. Bilgisayar dersine özel öğretim yöntemlerinin öğeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder
4. Farklı özel öğretim tekniklerini birleştirerek yeniden sentezleyebilir.
5. Portfolyo hazırlayabilir

Dersin İçeriği

Etkili öğretim, öğrenci ihtiyaçları, dolaylı anlatım, soru sorma teknikleri, bireysel öğrenme, olay incelemesi, ders gözlemi, portfolyo hazırlama, özel öğretim yöntemleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) -Etkili Öğretmen Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Chapter 1
3) -Öğrencileri Tanıma & Anlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-I Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 2
4) -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3
5) -Amaçlar, Hedefler -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-II Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3
6) -Unite ve Ders Planlama Video & Olay İncelemesi – Portfolio-III Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 4
7) Sınıf Gözlemleri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 1, 2, 3, 4
8) -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 5
9) Video & Olay İncelemesi – Portfolio-IV -Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6
10) -Dolaylı Anlatım için Öğretim Stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-V Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6
11) -Soru sorma stratejileri Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VI Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 7
12) - Bireysel Öğrenme Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8
13) -Bireysel Öğrenme Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VII Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8
14) Dersi gözden geçirme Genel tekrar Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research.
15) Final haftası
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson.
Diğer Kaynaklar: Altun, E. (2008). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Alkan, C. & Kurt, M., (2007). Özel Öğretim Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 3 21
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. 4
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. 2
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. 3
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. 3
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. 3
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. 3
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. 3
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. 4
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. 5
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. 4
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 5
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 4
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 3
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. 3