Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
|
2) |
-Etkili Öğretmen |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research-based Practice. Upper Saddle River: Pearson. Chapter 1 |
3) |
-Öğrencileri Tanıma & Anlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-I
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 2 |
4) |
-Amaçlar, Hedefler
-Unite ve Ders Planlama |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 |
5) |
-Amaçlar, Hedefler
-Unite ve Ders Planlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-II
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 3 |
6) |
-Unite ve Ders Planlama
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-III
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 4 |
7) |
Sınıf Gözlemleri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 1, 2, 3, 4 |
8) |
-Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 5 |
9) |
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-IV
-Dolaylı Olmayan Anlatım için Öğretim Stratejileri |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 |
10) |
-Dolaylı Anlatım için Öğretim Stratejileri
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-V |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 6 |
11) |
-Soru sorma stratejileri
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VI
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 7 |
12) |
- Bireysel Öğrenme |
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 |
13) |
-Bireysel Öğrenme
Video & Olay İncelemesi – Portfolio-VII
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. Chapter 8 |
14) |
Dersi gözden geçirme
Genel tekrar
|
Borich, G.D. (2007). Effective Teaching Methods: Research. |
15) |
Final haftası |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
4 |
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
2 |
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
3 |
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
3 |
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
3 |
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
3 |
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
3 |
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
4 |
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
5 |
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
4 |
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
5 |
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
4 |
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
4 |
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
3 |
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
3 |