OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1001 | Eğitim Bilimlerine Giriş | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerde eğitim alanıyla ilgili genel bir anlayış oluşturmak ve eğitim sosyolojisi, felsefesi, öncüleri ve tarihçesi ile tanıştırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Eğitim alanının temel terimlerini açıklayabilmek * Etkili öğretmenin özelliklerini bilmek • Eğitim alanındaki temel felsefeleri karşılaştırabilmek • Felseenin öğretim sistemleri ve müfredat oluşturmadaki önemini anlamak • Eğitimin sosyolojik temellerini kavramak • Sosyolojinin eğitsel ortamlardaki önemini anlamak • Eğitim alanındaki ulusal ve evrensel düzeydeki tarihsel gelişimi ve çerçeveyi açıklayabilmek • Eğitim alanında önemli öncüleri bilmek • Tarihsel gerçekler ve gelişmelerle günümüzdeki eğitim süreçlerini, etkinliklerini, konularını ilişkilendirebilmek |
Eğitimdeki temel kavramlar ve terminoloji; etkili öğretmenlerin özellikleri, eğitim sosyolojisi; eğitim öncüleri; eğitim felsefeleri; dünya eğitim tarihi, Türk eğitim tarihi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Öğretmenlik mesleğini anlamak | Ders slaytları |
2) | Etkili öğretmenin özellikleri | Ders notları |
3) | Eğitim sosyolojisi | Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education”. The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.) |
4) | Eğitim sosyolojisi | Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 12th Edition Ch.10 |
5) | Eğitim sosyolojisi (devam) | Ornstein & Levine, 12th ed / Ch.10-11 |
6) | Eğitim sosyolojisi (devam) | Ornstein & Levine, 12th Ed / Ch11 |
7) | Eğitim tarihi (dünya) | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3 |
8) | Eğitim tarihi / Dünya (devam) | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch.3 |
9) | Eğitim felsefesi | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12 |
10) | Eğitim felsefesi (devam) | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch12 |
11) | Eğitim öncüleri | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4 |
12) | Eğitim öncüleri (devam) | Ornstein & Levine, 5th Ed / Ch 4 |
13) | Eğitim tarihi / Türkiye | * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides |
14) | Eğitim tarihi / Türkiye (devam) | * Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) * Course slides |
15) | Final sınavları | - |
16) | Final sınavları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 5 th & 12th Editions. |
Diğer Kaynaklar: | • Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education” (pp.40-54). The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.) • Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. | 2 |
2) | 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. | 2 |
3) | Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. | 3 |
4) | 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. | 3 |
5) | Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. | 3 |
6) | Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. | 3 |
7) | Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. | 3 |
8) | Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. | 3 |
9) | Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. | 3 |
10) | Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. | 3 |
11) | Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. | 3 |
12) | Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. | 3 |
13) | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. | 3 |
14) | Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır. | 3 |
15) | Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. | 3 |
16) | İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |