İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDS1001 | Eğitim Bilimlerine Giriş | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. NEŞE UYANIK |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU Öğ.Gör. NEŞE UYANIK Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, eğitim sisteminde bir meslek olarak öğretmenliği tanıtan zenginleştirilmiş, entegre bir hizmet öncesi derstir. Farklı bir toplumda çağdaş ve etik perspektiflerden tarihsel, felsefi, sosyolojik unsurları içeren çeşitli eğitim konuları sunar. Öğretmenlerin, okulların ve öğrencilerin rolleri, sorumlulukları, eğitim bağlamında aile, sınıf, okul ve toplum sosyolojisindeki makro ve mikro yaklaşımlar içinde incelenecektir. Yüzyıllar boyunca eğitim alanıyla ilgili olan ve bu alanı etkileyen çeşitli düşünce okulları ve felsefeler; tarihsel olaylara ve kişilere atıfta bulunularak ele alınacaktır. Bu ders, öğrencilerin alacakları 4 yıllık öğretmenlik eğitimi için bir temel oluşturmaktadır. Öğrencilerde, o noktadan sonra öğrenecekleri her şey için referans olarak kullanacakları bir temel geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretmenlik bir meslektir, eğitim ise kendine özgü bakış açıları olan ve mezunların bu bakış açılarını içselleştirip hayatlarının her alanında kullanmalarını umdukları belirli bir zihniyetin oluşmasını sağlayan bir bilimdir. Dolayısıyla bu ders, öğrencilerin daha sonra hangi mesleği seçerlerse seçsinler, sonunda eğitimci olacakları bir yolculuğa başlamalarını amaçlamaktadır. Bu ders, öğretmen adaylarının uzun yıllardır içinde bulundukları eğitim alanını ve okullaşma sürecini daha bilimsel, profesyonel ve makro bir bakış açısıyla anlayabilmeleri için gerekli teorik bilgiyi sağlamaktadır. Bu, öğretmenliğin tüm alanları ve seviyeleri için temeldir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Bir toplumda eğitim sistemini oluşturan ana unsurları tanımlayar ve açıklar, - Eğitim sistemlerini etkileyen çeşitli teorileri bilir, - Farklı SED, cinsiyet ve etnik gruplar arasındaki okul başarısı farklılıklarının nedenlerini anlar ve açıklar, - Devletin ve toplumun her bir parçasının tüm unsurlarıyla eğitim sistemini nasıl şekillendirdiğini ve etkileşime girdiğini kavramsallaştırır ve bu etkileşimler arasındaki neden-sonuç ilişkilerini açıklar |
Tanışma ve öğretmenlik mesleğinin tanıtımı, etkili öğretmenler Fonksiyonalist teori, Çatışma teorisi & Ötekileştirme Kültür, Sosyalleşme ve Eğitim Sosyal Sınıf, Irk ve Okul Başarısı Felsefe ve eğitim felsefesi ile ilgili temel kavramlar, Eğitim felsefeleri: İdealizm, Realizm, Pragmatizm, Varoluşçuluk, Post-Modernizm Eğitim teorileri: Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Sosyal Yeniden Yapılandırmacılık ve Eleştirel Teori Bu, öğrencilere eğitimci olma konusunda bir bakış açısı kazandırmak için giriş niteliğinde bir derstir. Eğitim, pedagoji ve sosyal bilimlerle ilgili diğer birçok ders gibi bu ders de çok fazla derinlemesine düşünme, katılım, okuma ve yazma gerektirir. Bu nedenle, öğrencilerin sınıfa derinlemesine tartışma ve derinlemesine düşünmeye hazır bir şekilde gelmeleri beklenmekte, bu da anlatılanları dikkatle takip etmeyi ve eleştirel düşünmeyi gerektirmektedir. Anlatım, tartışma, yansıtma, Sokratik yöntem ve anekdot örnekleri bu ders için çeşitli öğretim yöntemleri arasında yer alacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. Öğretmenlik mesleğini anlamak | |
2) | Etkili öğretmenin özellikleri | |
3) | Fonksiyonalist teori, Çatışma teorisi & Ötekileştirme | |
4) | Fonksiyonalist teori, Çatışma teorisi & Ötekileştirme | |
5) | Kültür, Sosyalleşme ve Eğitim | |
6) | Kültür, Sosyalleşme ve Eğitim | |
7) | Sosyal Sınıf, Irk ve Okul Başarısı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Felsefe ve eğitim felsefesi ile ilgili temel kavramlar | |
10) | Felsefe ve eğitim felsefesi ile ilgili temel kavramlar | |
11) | Eğitim felsefeleri: İdealizm, Realizm, Pragmatizm, Varoluşçuluk, Post-Modernizm | |
12) | Eğitim felsefeleri: İdealizm, Realizm, Pragmatizm, Varoluşçuluk, Post-Modernizm | |
13) | Theories of education: Perennialism, Essentialism, Progressivism, Social Reconstructivsm, Critical Theory | |
14) | Eğitim teorileri: Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Toplumsal Yeniden Yapılanma, Eleştirel Teori |
Ders Notları / Kitaplar: | Orstein, A.C., Levine, D.U., Guek, G., Vocke, D.E.. Foundations of Education. 5 th & 12th Editions. |
Diğer Kaynaklar: | Ballentine, J.H. (1989). Ch1: “Sociology of education” (pp.40-54). The Sociology of Education:A Systematic Analysis. London: Prentice-Hall.) •Hamiloğlu,K. (2001). “The history of education in Turkey” (pp.70-107). The teacher training policies in Turkey in a changing socio-political context from 1946 to the present day. (Unpublished PhD dissertation, Boğaziçi University, İstanbul) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
1) | 1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır. 2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır. 3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular. 4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir. 5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | 5 |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | 4 |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | 5 |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | 5 |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |