ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4612 | Tüketici Davranışlarında Kültürler Arası Çalışmalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHU ERGEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHU ERGEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | none |
Dersin Amacı: | Tüketiciler zamanlarını ve paralarını nasıl harcayacakları, neye dikkat edecekleri konusunda birçok karar veriyorlar. Bu kararlar basit problem çözme tekniklerine dayalı gibi görünse de gerçekte kim olduklarına ve farklı sosyal gruplarda oynadıkları role ilişkin çok daha derin değerlerden ve inançlardan kaynaklanmaktadır. Ders, tüketici karar sürecini, çevresel etkilerin (kültür, alt kültür, sosyal sınıf, referans grupları, aile ve kişisel etkiler) ve psikolojik etkilerin (kişilik ve yaşam tarzı, öğrenme, algı ve inançlar ve tutumlar) tüketici kararı üzerindeki etkisini incelemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem teoride hem de ampirik araştırmalarda temel tüketici davranışı kavramlarını anlar. 2. Tüketici davranışına dair bilgiyi stratejik pazarlama yönetimi karar alma sürecine pratik olarak nasıl uygulayacağını öğrenir. 3. Tüketici davranışı bilgisini küresel pazarda daha bilinçli ve farkındalığı yüksek bir tüketici olmak için kullanır. 4. Farklı kültürleri ve bunların tüketici davranışı teorisini ve uygulamasını nasıl değiştirdiğini anlar. 5. Tüketici davranışı ile ilgili literatüre ve diğer bilgi kaynaklarına aşina olur. 6. Kültürel farklılıkların günlük yaşamdaki sosyal ve psikolojik etkilerinin daha fazla farkına varır. 7. Değişen küresel tüketici pazarına göre internet, e-ticaret ve bilgi teknolojisi kullanımına olan aşinalığı artar. |
Bu ders farklı kültürlerin, yaşam tarzlarının, psikolojik ve toplumsal etkilerin tüketici davranışlarına etkisine odaklı olarak tasarlanmıştır. Bu dersin öğretme yöntemleri anlatım, proje hazırlama ve okuma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Tüketici Davranışına Giriş | |
3) | Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Algılama | |
4) | Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Öğrenme, Kişilik, Benlik Kavramı | |
5) | Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Tutum, Motivasyon | |
6) | Tüketici Davranışının Grup Belirleyicileri: Referans Grubu, Aile, Fikir Önderliği | Makale ve Ödev 1 |
7) | Tüketici Davranışı Üzerindeki Dış Etkiler: Değerler, Yaşam Tarzı | Makale |
8) | Ara sınav haftası | |
9) | Tüketici Araştırması | Makale |
10) | Tüketici Araştırması | Makale ve Ödev 2 |
11) | Ağa Bağlı Tüketici Davranışı: WOMM, Sosyal medya | Makale |
12) | Tüketici Karar Verme Süreci ve Yeniliklerin Yayılması | Makale |
13) | Yeni Tüketici Trendleri | Makale |
14) | Yeni Tüketici Trendleri | Makale ve Ödev 3 |
Ders Notları / Kitaplar: | Önerilen kaynaklar Journal of Consumer Research Harvard Business Review Journal of Marketing Journal of Marketing Research Journal of Public Policy & Marketing Marketing Science Journal of Retailing Journal of Academy of Marketing Other resources Michael Solomon “Consumer Behavior,” Pearson. Schiffman, L.G. ve Kanuk, L.L. (2007) Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein, Nudge (Dürtme), Penguin Books, 2009, NY |
Diğer Kaynaklar: | Recommended journals Journal of Consumer Research Harvard Business Review Journal of Marketing Journal of Marketing Research Journal of Public Policy & Marketing Marketing Science Journal of Retailing Journal of Academy of Marketing Other resources Michael Solomon “Consumer Behavior,” Pearson. Schiffman, L.G. ve Kanuk, L.L. (2007) Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein, Nudge (Dürtme), Penguin Books, 2009, NY |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ödev | 3 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Rapor Teslimi | 4 | 4 | 16 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. | 4 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 3 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 5 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 3 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 4 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 3 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir. | 3 |