IB4612 Cross Cultural Studies in Consumer BehaviorBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4612 Tüketici Davranışlarında Kültürler Arası Çalışmalar Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHU ERGEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AHU ERGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: none
Dersin Amacı: Tüketiciler zamanlarını ve paralarını nasıl harcayacakları, neye dikkat edecekleri konusunda birçok karar veriyorlar. Bu kararlar basit problem çözme tekniklerine dayalı gibi görünse de gerçekte kim olduklarına ve farklı sosyal gruplarda oynadıkları role ilişkin çok daha derin değerlerden ve inançlardan kaynaklanmaktadır. Ders, tüketici karar sürecini, çevresel etkilerin (kültür, alt kültür, sosyal sınıf, referans grupları, aile ve kişisel etkiler) ve psikolojik etkilerin (kişilik ve yaşam tarzı, öğrenme, algı ve inançlar ve tutumlar) tüketici kararı üzerindeki etkisini incelemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hem teoride hem de ampirik araştırmalarda temel tüketici davranışı kavramlarını anlar.
2. Tüketici davranışına dair bilgiyi stratejik pazarlama yönetimi karar alma sürecine pratik olarak nasıl uygulayacağını öğrenir.
3. Tüketici davranışı bilgisini küresel pazarda daha bilinçli ve farkındalığı yüksek bir tüketici olmak için kullanır.
4. Farklı kültürleri ve bunların tüketici davranışı teorisini ve uygulamasını nasıl değiştirdiğini anlar.
5. Tüketici davranışı ile ilgili literatüre ve diğer bilgi kaynaklarına aşina olur.
6. Kültürel farklılıkların günlük yaşamdaki sosyal ve psikolojik etkilerinin daha fazla farkına varır.
7. Değişen küresel tüketici pazarına göre internet, e-ticaret ve bilgi teknolojisi kullanımına olan aşinalığı artar.

Dersin İçeriği

Bu ders farklı kültürlerin, yaşam tarzlarının, psikolojik ve toplumsal etkilerin tüketici davranışlarına etkisine odaklı olarak tasarlanmıştır.
Bu dersin öğretme yöntemleri anlatım, proje hazırlama ve okuma şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Tüketici Davranışına Giriş
3) Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Algılama
4) Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Öğrenme, Kişilik, Benlik Kavramı
5) Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri: Tutum, Motivasyon
6) Tüketici Davranışının Grup Belirleyicileri: Referans Grubu, Aile, Fikir Önderliği Makale ve Ödev 1
7) Tüketici Davranışı Üzerindeki Dış Etkiler: Değerler, Yaşam Tarzı Makale
8) Ara sınav haftası
9) Tüketici Araştırması Makale
10) Tüketici Araştırması Makale ve Ödev 2
11) Ağa Bağlı Tüketici Davranışı: WOMM, Sosyal medya Makale
12) Tüketici Karar Verme Süreci ve Yeniliklerin Yayılması Makale
13) Yeni Tüketici Trendleri Makale
14) Yeni Tüketici Trendleri Makale ve Ödev 3

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Önerilen kaynaklar
Journal of Consumer Research
Harvard Business Review
Journal of Marketing
Journal of Marketing Research
Journal of Public Policy & Marketing
Marketing Science
Journal of Retailing
Journal of Academy of Marketing

Other resources
Michael Solomon “Consumer Behavior,” Pearson.
Schiffman, L.G. ve Kanuk, L.L. (2007) Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall
Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein, Nudge (Dürtme), Penguin Books, 2009, NY

Diğer Kaynaklar: Recommended journals
Journal of Consumer Research
Harvard Business Review
Journal of Marketing
Journal of Marketing Research
Journal of Public Policy & Marketing
Marketing Science
Journal of Retailing
Journal of Academy of Marketing

Other resources
Michael Solomon “Consumer Behavior,” Pearson.
Schiffman, L.G. ve Kanuk, L.L. (2007) Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall
Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein, Nudge (Dürtme), Penguin Books, 2009, NY

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 30
Ödev 3 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Proje 1 30 30
Ödevler 3 6 18
Rapor Teslimi 4 4 16
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. 4
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. 3
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 5
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. 3
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. 4
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. 3
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir. 3