İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4612 | Tüketici Davranışlarında Kültürler Arası Çalışmalar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | B.A |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | none |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri pazarlamacı olarak uluslararası pazarlama stratejilerini geliştirmede tüketicilerin ihtiyaç ve isteklerini anlamaki rolünü anlamaya alıştırmak ve aynı zamanda küreselleşen dünyada pazar odaklı toplumda tüketici olmanın ne demek olduğunu anlatmaktır. Bu ders ile öğrenciler kültür ve alt-kültür kavramını anlayacak ve uluslararası pazarlama stratejisi oluşturmada nasıl kullanılacağını öğrenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I- temel tüketici davranışı kavramını hem teori hem de amprik araştırma bakımından anlamak II-bu bilgileri gerçek dünyada stratejik pazarlama yönetimi karar verme durumlarına nasıl uygulayacağını öğrenmek III-tüketici davranışı bilgilerini kullanarak küresel pazarlarda bulunulduğunda iş yerindeki güçlerle tetiklenen daha farkında bir tüketici haline gelmek IV-kültürleri anlamak ve tüketici davranışı teori ve uygulamalarını nasıl değiştirdiğini anlamak V-kültürel bakışaçısından tüketici davranışındaki bilgi kaynakları ve literatürüne hakim olmak VI-kültürel farklılıklar yoluyla günlük hayattaki sosyal ve psikolojik etkilerin farkına varılmasını sağlamak VII-İnternet, e-ticaret ve bilgi teknolojinin kullanılımı ile değişen küresel tüketici pazaryerini anlamak |
Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tüketici davranışına giriş Tüketici toplumu | Kitap notları ve sunum |
2) | Alışveriş, satınalma ve değerlendirme | Kitap notları ve sunum |
3) | Algı | Kitap notları ve sunum |
4) | Benlik | Kitap notları ve sunum |
5) | Motivasyon, değerler ve hayat tarzı | Kitap notları ve sunum |
6) | Öğrenme ve Bellek | Kitap notları ve sunum |
7) | Tutum ve Bireysel Karar Verme | Kitap notları ve sunum |
8) | Değerlendirme | Kitap notları ve sunum |
9) | Grup etkisi ve fikir liderliği | Kitap notları ve sunum |
10) | Avrupa aile yapısı, aile karar verme süreci ve yaş | kitap notları ve sunum |
11) | Kazanç ve sosyal sınıf | kitap notları ve sunum |
12) | Kültür ve Avrupa Hayat tarzı | kitap notları ve sunum |
13) | Kültür Değişim Süreci | kitap notları ve sunum |
14) | Yeni günler, yeni tüketiciler | kitap notları ve sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Solomon, M.; Bamossy, G.; Askergaard, S.; and Hogg, M.K. (2010). Consumer Behavior: A European Perspective. 4th Ed. Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | Graham, J. (2010). Critical Thinking in Consumer Behavior: Cases and Experiential Exercises. 2nd Ed. Prentice Hall. Evans, M.M.; Foxall, G. and Jamal, A. (2009) Consumer Behavior. 2nd Ed. Wiley |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 132 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |