IB4323 Special Topics in Cross Cultural ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4323 Kültürlerarası Yönetimde Özel Konular Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYLA ESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İşletmelerde küreselleşme ve çeşitliliğin artması çalışanların özellikle de yöneticilerin uluslar arası işleri, kültürlerarası takımlarla çalışma alanları, müşterilerin artan çeşitlilikleri ve rakip, tedarikçi, ortak ve hükümetler ve diğer toplum kuruluşları gibi paydaşlarla işbirliği yapabilme veya rekabet edebilmeyi etkin yapabilmeleri için kültürel becerileri geliştirmeleri gerekir. Dünyadaki kültürel farklılıklara maruz kalma ve etkin eğitim farklı işletme ortamlarında çalışanların daha başarılı olmasını sağlayacaktır.
Bu ders etkin kültürlerarası yönetimi ve uluslar arası ortamlarda çalışırken karşılaşılacak zorlukları anlama olasılığı sağlar. Bu ders uluslar arası örgütsel davranış ve insan kaynakları konu ve uygulamaları üzerine odaklanır. Bu ders üç modülden oluşur (a) kültürün tutum ve davranışların üzerine olan etkisi, (b) takım çalışması, liderlik ve pazarlık gibi örgütsel ve insan kaynakları konuları ve (c) uluslar arası görevlerde kişilerle beraber çalışmaya hazırlık

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kişiler, gruplar, örgütler ve toplumların kültürle nasıl bütünleştiğini anlayabilir.
2. Kendi kültürünü ve bu kültürün diğer kültürlerden farkını analitik ve kavramsal olarak açıklayabilir.
3. Kültürün karar verme, liderlik ve motivasyona etkisini analiz edebilir.
4. Kültürel farklılıkların iletişim ve müzakere süreçlerini nasıl etkilediğini açıklayabilir.
5. Çok kültürlü takım dinamiklerini anlayabilir ve çok kültürlü grup ve takımların nasıl etkili yönetileceğini tartışabilir.

Dersin İçeriği

Konu 1: Kültürün belirleyicileri
Konu 2: iş Dünyasında Kültürün Boyutları
Konu 3: Batı Dünyasında İş Kültürü
Konu 4: Asya, Afrika ve Orta Doğuda İş Kültürü
Konu 5: Kültür Boyutları ve İkilemleri
Konu 6: Yönetim Kültürü ve Stilleri
Konu 7: Kültür ve Kurumsal Yapı
Konu 8: Kültür ve Liderlik
Konu 9: Kültür ve Kurumsal Strateji
Konu 10: Örgütlerde Kültürel Değişim
Konu 11: Kültür ve Uluslararası Pazarlama Yönetimi
Konu 12: Örgütlerde Kültürel Farklılık
Konu 13: Kültürler arası İş İletişimi
Konu 14: Kültürler arası İletişimde Engeller
Konu 15: Uluslar arası Pazarlık
Konu 16: Uluslar arası Takımlarla Çalışmak
Konu 17: Çatışma ve Kültürel Farklılıklar
Konu 18: Kültürler arası İletişim Becerisi Geliştirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Küresel Yönetici Çevresi, Çevre Analizi Mevcut değil
2) Sosyal Sorumluluk ve Etik Mevcut değil
3) Kültürün Rolünü Anlamak Mevcut değil
4) Kültürlerarası İletişim
5) Kültürlerarası Müzakere Mevcut değil
6) Kültürlerarası Bağlamda Karar Verme Mevcut değil
7) Strateji formülasyonu Mevcut değil
8) Küresel İşbirlikleri ve Strateji Uygulaması Mevcut Değil
9) Organizasyon Yapısı ve Kontrol Sistemleri Mevcut değil
10) Küresel Operasyonlar için Personel Seçme ve Ücretleme Mevcut değil
11) Deniz Ötesi Operasyonlar için Eğitim Mevcut değil
12) Küresel Yönetim Kadroları Geliştirme Mevcut değil
13) Motivasyon ve Lideriik Mevcut değil
14) Dış ülkelerde yönetici nasıl olunur? Mevcut değil

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TEXTBOOK:
International Management: Managing Across Borders and Cultures, Text and Cases, 7/E
Deresky. 2011
Required Readings: Cases and Articles from HBR.
Diğer Kaynaklar: Mevcut değil..not avaiable

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Final 11 40
Toplam İş Yükü 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler