İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IB4323 | Kültürlerarası Yönetimde Özel Konular | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYLA ESEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYLA ESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dünyadaki kültürel farklılıklar konusunda etkili öğrenme ve maruz kalma, insanların çeşitli iş ortamlarında daha başarılı olmalarına yardımcı olabilir. İş dünyasında hem çeşitlilik hem de küreselleşmenin artması, özellikle kabul edilen, uluslararası görevlerde, kültürler arası ekiplerde, giderek daha çeşitli hale gelen müşteriler ve müşterilerle etkili bir şekilde çalışabilmeleri ve rakipler, mevcut, ortaklar ve hükümetler gibi ilgili oluşumlarla etkili bir şekilde rekabet gücü veya iş birliği yapabilmeleri için kültürler arası sürdürülebilirlik geliştirmelerini gerektirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsanların, grupların, kuruluşların ve toplumların kültürle nasıl aşılandığını anlayın. 2. Analitik ve analitik bir yaklaşımla kişinin kendi kültürünü ve kendi kültürleri ile diğer kültürler arasındaki farkları tanımlayabilmesi kavramsal bakış açısı. 3. Kültürün karar verme, liderlik ve motivasyon üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. 4. Kültürel çeşitliliğin kuruluşları ve liderleri nasıl etkilediğini belirleyin. 5. Kültürel değişimin dinamiklerini anlayın. |
Kültürü tanımlama, kültürleri karşılaştırma, kültürün işleyişi, kültürler arası karar verme, kültürel değişimi yönetme, çok kültürlü çalışma grupları ve ekipler, liderlik, motivasyon ve yapı konularında kültürel perspektifler. Bu dersin öğretme yöntemleri anlatım, örnek olay inceleme, eğitsel oyun, işbirliğine dayalı öğrenme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | Mevcut değil |
2) | Yüz yüze ders yok (öğretmenin atölyesi nedeniyle katılım) | |
3) | Kültürü Tanımlamak | |
4) | Kültürün Karşılaştırılması | |
5) | Kültürün Karşılaştırılması (devamı) | |
6) | Kültür Nasıl Çalışır? | Mevcut değil |
7) | Kültürlerarası Karar Verme ve Kültürel İkilemler | |
8) | Arasınav | Mevcut Değil |
9) | Kültürel Değişimi Yönetmek | |
10) | Çok Kültürlü Çalışma Grupları ve Takımlar | Mevcut değil |
11) | Kültürel Perspektifler Liderlik, Motivasyon, Yapı | |
12) | Grup Proje Sunumları | |
13) | Grup Proje Sunumları | |
14) | Grup Proje Sunumları ve Kurs Özeti |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Textbooks: Browaeys, M-J. and Price, R. (2019). Understanding Cross-Cultural Management, 4th Edition. Pearson. Thomas, D. C., & Inkson, K. (2021). Cross-Cultural Management. SAGE Publications, Inc. (US). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 3 | 54 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |