EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3318 | Teknoloji Temelli Finansal Modelleme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE DİLARA ALTIOK YILMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Öğrencilere finansal modelleme teorilerinin ve metotlarının anlatılması ve bilgisayar programlarını kullanarak modelleme yapabilmelerini sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) MS Excel'de finansal modelleme yapabilmek 2) Excel'in gelişmiş menülerini kullanabilmek 3) Makro yazabilmek 4) Gelişmiş istatistiksel analiz yapabilmek. 5) Excel'de Monte Carlo simulasyonu yapabilmek 6) Bilgisayar ortamında finansal analiz yapabiilmek. |
Finansal tablolar, tahvil değerleme, portföy modelleri, fiyatlama modelleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Finansal tablo modellemesi | |
3) | Sermaye maliyetinin hesaplanması | |
4) | Zaman-değer ilişkisi | |
5) | Kredi Amortizasyonu | |
6) | Tahvil değerlemesi ve tahvilde süre | |
7) | Tahvilde vade yapısının modellemesi | |
8) | Tekrar | |
9) | Sermaye Bütçelemesi Modelleri | |
10) | Portföy Modelleri | |
11) | VaR | |
12) | Binom Opsiyon Fiyatlama Modeli | |
13) | Black-Scholes Modeli | |
14) | Opsiyon Fiyatlamada Monte Carlo Yöntemi |
Ders Notları / Kitaplar: | Financial Modeling, Simon Benninga, 3rd edition, MIT Press, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut değil |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 4 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 5 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 4 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 4 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 3 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 3 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 4 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |