Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Mevcut değil |
Dersin Amacı: |
"Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin" dersi öğrencileri teknik analizin temellerine alıştırmak ve onlara teknik analiz araçlarını nasıl doğru bir biçimde kullanabileceklerini öğretecek şekilde tasarlandı.
Teknik analiz geçmiş finansal fiyat dalgalanmalarını inceleyerek gelecekteki fiyat dalgalanmalarını tahmin etmektir. Hava durumunu tahmin etmek gibi teknik analiz de gelecek hakkında mutlak öngörü sahibi olmayı sağlamaz. Bunun yerine, tahminde bulunmak için kullanılan araçlar yatırımcılara fiyat dalgalanmalarının nasıl olabileceği konusunda yardımcı olabilir. Bu ders, öğrencilere hisse senedi piyasalarında kısa süreli trend tahminlerinde bulunmalarına yardımcı olacak ve uzun vadeli tahminler içinse çeşitli teknikler öğrenmelerini sağlayacaktır. "Metastock" adı verilen program sömestr boyunca kullanılacaktır. Bütün piyasalar (hisse senedi, döviz, emtia, para vb.) için güncel verilerse "Matriks" tarafından sağlanacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin başlıca paternleri, indikatörleri, ve osilatörleri kullanarak finansal piyasalardaki fiyat dalgalanmalarını nasıl tahmin edeceklerini kavramaları beklenmektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Teknik Piyasa Analizine ve Metastock Programına Giriş |
|
2) |
Metastock Programı Nasıl Kullanılır?
|
|
3) |
Grafik Okuma, Fiyat/Zaman Grafiklerini Yorumlama
|
|
4) |
Finansal Piyasalarda Başlıca Paternler
|
|
5) |
Hareketli Ortalamalar
|
|
6) |
Random Walk Endeksi, MACD
|
|
7) |
Momentum, P(ROC)
|
|
8) |
Döngüler, Zamanlama Sistemleri, Elliot Dalgası, Bollinger Bantları
|
|
9) |
Polarized Fractal Efficiency, Parabolik SAR
|
|
10) |
Para Akışı Endeksi-Emtia Kanal Endeksi
|
|
11) |
Stokastik, RSI, Trix, Yönsel Hareket Göstergesi
|
|
12) |
Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama
|
|
13) |
Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama
|
|
14) |
Metastock programında al-sat mekanizması oluşturmak |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|