IF4838 Timing and Forecasting in Financial MarketsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF4838 Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin Bahar 3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: "Finansal Piyasalarda Zamanlama ve Tahmin" dersi öğrencileri teknik analizin temellerine alıştırmak ve onlara teknik analiz araçlarını nasıl doğru bir biçimde kullanabileceklerini öğretecek şekilde tasarlandı.
Teknik analiz geçmiş finansal fiyat dalgalanmalarını inceleyerek gelecekteki fiyat dalgalanmalarını tahmin etmektir. Hava durumunu tahmin etmek gibi teknik analiz de gelecek hakkında mutlak öngörü sahibi olmayı sağlamaz. Bunun yerine, tahminde bulunmak için kullanılan araçlar yatırımcılara fiyat dalgalanmalarının nasıl olabileceği konusunda yardımcı olabilir. Bu ders, öğrencilere hisse senedi piyasalarında kısa süreli trend tahminlerinde bulunmalarına yardımcı olacak ve uzun vadeli tahminler içinse çeşitli teknikler öğrenmelerini sağlayacaktır. "Metastock" adı verilen program sömestr boyunca kullanılacaktır. Bütün piyasalar (hisse senedi, döviz, emtia, para vb.) için güncel verilerse "Matriks" tarafından sağlanacaktır. Bu dersin sonunda, öğrencilerin başlıca paternleri, indikatörleri, ve osilatörleri kullanarak finansal piyasalardaki fiyat dalgalanmalarını nasıl tahmin edeceklerini kavramaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Metastock programını kullanmayı öğrenmek
II.Fiyat/zaman grafiklerini yorumlayabilmeyi öğrenmek
III.Başlıca paternleri, indikatörleri, ve osilatörleri kullanmayı öğrenmek
IV.Alım-satım yapmayı ve piyasalarda zamanlamayı öğrenmek
V.Piyasanın gidişatının nasıl tahmin edilebileceğini ve fiyat dalgalanmalarını öğrenmek
VI.Metastock programını kullanarak al-sat mekanizması oluşturmayı öğrenmek

Dersin İçeriği

Metastock programı, Fiyat/zaman grafikleri, paternler, indikatörler, ve osilatörler, piyasalarda zamanlama, tahmin, al-sat mekanizması oluşturma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik Piyasa Analizine ve Metastock Programına Giriş
2) Metastock Programı Nasıl Kullanılır?
3) Grafik Okuma, Fiyat/Zaman Grafiklerini Yorumlama
4) Finansal Piyasalarda Başlıca Paternler
5) Hareketli Ortalamalar
6) Random Walk Endeksi, MACD
7) Momentum, P(ROC)
8) Döngüler, Zamanlama Sistemleri, Elliot Dalgası, Bollinger Bantları
9) Polarized Fractal Efficiency, Parabolik SAR
10) Para Akışı Endeksi-Emtia Kanal Endeksi
11) Stokastik, RSI, Trix, Yönsel Hareket Göstergesi
12) Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama
13) Bazı indikatörleri ve osilatörleri kullanarak tahmin ve zamanlama
14) Metastock programında al-sat mekanizması oluşturmak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Technical Analysis Explained by Martin J. Pring.

Diğer Kaynaklar: Essentials of Technical Analysis for Financial Markets, James Chen, John Wiley & Sons

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 25 25
Ara Sınavlar 1 35 35
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 217

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.