IF4420 Mergers and AcquisitionsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF4420 Birleşme ve Devralmalar Bahar 3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi UMUT UĞURLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kurs iki ayrı bölüme ayrılmıştır: (1) bir M&A işlemini başarıyla tamamlamak için uygun araç ve becerilerin nasıl ve ne zaman uygulanacağına dair derinlemesine bir anlayış geliştirmek ve (2) öğrenilenlerin “gerçek” dünya M&A problemlerini çözmek için uygulanması. Satın alma sürecinin tüm ana unsurları mantıksal bir süreç bağlamında ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci;
I. Bir şirketin değer faktörleri hakkında kapsamlı bir bilgiye sahip olacak
II. bir şirketi rekabet avantajı ve faaliyet gösterdiği sektör bağlamında değerlendirebilecektir
III. bir şirketin birleşme ve satın alma sürecini öğrenecek
IV. alıcı veya satıcı perspektifinden birleşme ve satın alma sürecinin farkını bilecek
V. Temel şirket değerlemesi yapabilecektir
VI. birleşme ve satın alma sürecinin katılımcıları, müzakere süreci ve birleşme ve satın alma sürecine dahil olan yasal belgeler hakkında fikir sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Değerleme, değerleme teknikleri, B&S süreci, Müzakereler
Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Örnek Olay İnceleme, Tartışma, Proje Hazırlama" şeklindedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Bakış
2) Birleşme ve Satın Almalara Giriş
3) Birleşme ve Satın Alma Süreci
4) Firma Değerlemesi: Risk Primleri, Borç Maliyeti ve Özkaynak, AOSM
5) Firma Değerlemesi: Nakit Akışlarını Tahmin Etme ve Büyüme Oranları
6) Firma Değerlemesi: Özsermayeye Serbest Nakit Akışı ve Firmaya Serbest Nakit Akışı İskonto Modelleri
7) Birleşme ve Devralmalarda Değerleme
8) Birleşme ve Devralmalarda Değerleme
9) Anlaşma Yapılandırması
10) Özel Sermaye & Kaldıraçlı Satın Almalar
11) Şirket Devralma Piyasası
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mergers, Acquisitions and Other Restructuring Activities (DePamphilis, D. M., 10th ed., Elsevier/Academic Press, 2019, ISBN: 9780128150757)
Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset (Damodaran, A., 3rd ed., Wiley, 2012, ISBN: 9781118011522)

Diğer Kaynaklar: Mergers, Acquisitions and Other Restructuring Activities (DePamphilis, D. M., 10th ed., Elsevier/Academic Press, 2019, ISBN: 9780128150757)
Investment Valuation: Tools and Techniques for Determining the Value of Any Asset (Damodaran, A., 3rd ed., Wiley, 2012, ISBN: 9781118011522)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 45
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Proje 2 9 18
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 227

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.