ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF4311 | Gelişmekte Olan Piyasalarda Vaka Çalışmaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin karmaşık problemlere odaklanan vaka çalışması yaklaşımını kullanarak kurumsal tahmin, sermaye bütçelemesi, sermaye maliyeti analizi ve sermaye yatırımlarının finansmanı konularında daha derin bir anlayış kazanmalarını sağlamaktır. Ders, finansın anlaşılmasına yönelik teorik bir yaklaşımı, bu teorik bilginin pratik durumlarda nasıl uygulandığına dair örneklerle birleştirmektedir. Sermaye maliyeti, faiz oranlarının vade yapısı, sermaye bütçelemesi, optimal sermaye yapısı ve hissedar değerinin maksimizasyonu gibi temel kavramlar aracılığıyla öğrenciler rasyonel finansal kararlar almak için gerekli analitik teknikleri öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir varlığın değerlemesi için uygun tekniklere karar verebilme 2. Farklı değerleme tekniklerinden yararlanma 3. Belirli bir sorun için gerekli finansal verileri toplama 4. Bir değerleme projesi tasarlama 5. Bilginizi yapılandırılmış bir biçimde başkalarıyla paylaşma |
Gelişmiş ülkelerle gelişmekte olan ülkeleri analiz, Gelişmekte olan ülkelerdeki krizler, Finansal istikrarsızlık, spekülasyon analizi, Ekstrem dalgalanmalar Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Problem Çözme, Örnek Olay İnceleme, Grup Çalışması, Proje Hazırlama" şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kursa Genel Bakış, Ders Programının Gözden Geçirilmesi ve Kurs Gereklilikleri | |
2) | Modül-I: Paranın Zaman Değeri | |
3) | Modül-I: Tahvil Değerleme ve Hisse Senedi Değerleme | |
4) | Modül-I: Tahvil Değerleme ve Hisse Senedi Değerleme | |
5) | Modül-II: Finansal Tablolar | |
6) | Modül-II: Yatırım Karar Kuralları | |
7) | Modül-III: Sermaye Bütçelemesi ve Sermaye Maliyeti | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Vaka tartışmaları | |
10) | Vaka Sunumları | |
11) | Vaka Sunumları | |
12) | Vaka Sunumları | |
13) | Vaka Sunumları | |
14) | Bonus sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | J. Berk and P. De Marzo, Corporate Finance, 4e, Pearson, 2017 Ross,S., R.W. Westerfield, J.F.Jaffe and B.D. Jordan, Core Principles & Applications of Corporate Finance, McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | J. Berk and P. De Marzo, Corporate Finance, 4e, Pearson, 2017 Ross,S., R.W. Westerfield, J.F.Jaffe and B.D. Jordan, Core Principles & Applications of Corporate Finance, McGraw Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 5 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 5 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 4 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 5 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 5 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 3 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 4 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 4 |