İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3312 | Uluslararası İşletme Finansmanı ve Çokuluslu Şirketler | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE DİLARA ALTIOK YILMAZ Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Uluslararası İşletme Finansını tanıtır ve onları uluslararası ekonomik konuları ve sorunları incelemek ve analiz etmek için araçlar ve yöntemlerle donatır. Dersin genel amacı, finans ilkelerini tek bir ülke ortamından çok uluslu bir ortama genişletmektir. Aşağıda kursun ana hedeflerini bulabilirsiniz: 1. Çok uluslu finans ile ilişkili çevre ve faktörleri anlamak. 2. Çok uluslu işletme finansmanı için mevcut olan çeşitli finansal araçların bilgisini göstermek. 3. Çok uluslu sermaye bütçelemesini anlamak ve sınır ötesi projelerin nasıl değerlendirileceğini kavramak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerden aşağıdakiler beklenmektedir; 1. Küreselleşmenin doğasını ve faydalarını anlamak. 2. Çok uluslu şirketlerin neden günümüzde uluslararası ekonomik rekabetin kilit oyuncuları olduğunu anlamak. 3. Doğrudan yabancı yatırımların motivasyonlarını ve çok uluslu şirketlerin gelişimini anlamak. 4. Şirketlerin aşamalı olarak ÇUŞ'lara dönüştüğü denizaşırı kurumsal genişleme aşamalarını tanımlamak. 5. Uluslararası çeşitlendirmenin faydaları da dahil olmak üzere çok uluslu olmanın avantajlarını tanımlamak. 6. ÇUŞ yöneticilerinin neden hızla değişen küresel ekonomik koşullara uyum sağlamaları gerektiğini anlamak. 7. Küresel finans piyasasını karakterize etmek ve ÇUŞ yöneticilerinin neden sermaye piyasası kusurlarına ve vergi düzenlemelerindeki asimetrilere karşı uyanık olmaları gerektiğini açıklamak. 8. Kur riskinden korunmanın çeşitli yöntemlerini açıklamak ve uygulamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Bakış: Çok uluslu bir ortamda finans fonksiyonu | |
2) | Finansal Küreselleşme, Risk ve Çok Uluslu Şirketler | |
3) | Finansal Hedefler ve Kurumsal Yönetişim | |
4) | Uluslararası Portföy Teorisi ve Çeşitlendirme-ICAPM Sermayenin Küresel Maliyeti ve Bulunabilirliği | |
5) | Küresel Çapta Özkaynak ve Borç Artırımı - Optimal Finansal Yapı | |
6) | Çok Uluslu Sermaye Bütçelemesi ve Sınır Ötesi Satın Almalar | |
7) | Çok Uluslu Vergi Yönetimi | |
8) | VİZE HAFTASI | |
9) | Uluslararası Ticaret Finansmanı | |
10) | Doğrudan Yabancı Yatırım Teorisi ve Politik Risk | |
11) | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
12) | Proje Sunumları | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Multinational Business Finance (Eiteman, D. K., Stonehill, A. I., Moffett M. H., 14th ed, Pearson, 2016, ISBN: 9781292097879) |
Diğer Kaynaklar: | Multinational Business Finance (Eiteman, D. K., Stonehill, A. I., Moffett M. H., 14th ed, Pearson, 2016, ISBN: 9781292097879) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 7 | % 14 |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 36 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 24 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 76 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 155 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |