ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3224 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin finansal piyasalar ve enstürmanlarla ilgili kritik düşünebilme kabiliyetlerinin gelişmesine yardımcı olmaktır. Ders varlık fiyatlandırması; risk ve faizin vade yapısı, etkin piyasa hipotezi; para piyasası ve sermaye piyasası gibi konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonlarını öğrenmek. II. Finansal sistemin yapısını anlamak III. Getiri eğrisini kullanarak kısa vadeli faiz oranları ile ilgili çıkarımda bulunmak. IV. Etkin piyasa hipotezinin çıkarımlarını değerlendirmek. V. Piyasada faiz oranlarını etkileyen faktörleri anlamak. VI. Para piyasasında işlem gören finansal varlıkların özelliklerini öğrenmek. VII. Mortgage in özelliklerini tanımlamak VIII. Hisse senedi ve tahvil piyasalarının nasıl işlediğini öğrenmek. IX. Döviz piyasasıyla ilgili bilgi edinmek |
Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonları, Finansal sistemin yapısı, Getiri eğrisi, Etkin piyasa hipotezi, Mortgage, Hisse senedi ve tahvil piyasaları, Döviz piyasası |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal piyasalar ve enstrümanlar niçin incelenmelidir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
2) | Finansal sisteme genel bakış | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
3) | Faiz oranı nedir? Değerlendirmede faiz oranının rolü nedir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
4) | Faiz oranları neden değişir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
5) | Risk ve vade yapısı faiz oranlarını nasıl etkiler? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
6) | Finansal piyasalar etkin midir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
7) | Tekrar | Sınava hazırlık için ders kitabının ve notlarının okunması |
8) | Para piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
9) | Tahvil piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
10) | Hisse senedi piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
11) | Tekrar | Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması |
12) | Mortgage Piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
13) | Döviz piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
14) | Döviz piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook / Required Material Mishkin, Frederic and Stanley G. Eakins, Financial Markets & Institutions, 6th edition, Pearson International Edition, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Mecut değil - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 5 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 5 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 5 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 5 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 5 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 5 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 4 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 4 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 5 |