İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3224 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere finansal piyasalara ve kurumlara uygulanan eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede rehberlik etmektir. Konular arasında varlık fiyatlarının belirlenmesi; faiz oranlarının risk ve vade yapısı; etkin piyasalar hipotezi; para piyasaları, sermaye piyasaları ve risk yönetimi yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Finansal araçları fiyatlandırmak. 2. Risk yönetimi araçlarının rolünü anlamak. 3. Piyasaların etkinliği konusunda teorik bilgiye sahip olmak. 4. Para piyasalarının işleyişini anlamak. 5. Sermaye piyasalarının işleyişini anlamak. |
Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonları, Finansal sistemin yapısı, Getiri eğrisi, Etkin piyasa hipotezi, Mortgage, Hisse senedi ve tahvil piyasaları, Döviz piyasası |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Neden Finansal Piyasalar ve Kurumlar Çalışılmalı? | |
3) | Finansal Sisteme Genel Bakış | |
4) | Faiz Oranları Ne Anlama Geliyor ve Değerlemedeki Rolleri Nedir? | |
5) | Para Piyasası | |
6) | Tahvil Piyasası | |
7) | Hisse Senedi Piyasası | |
8) | Vize | |
9) | Finansal Piyasalar Etkin mi? | |
10) | Mortgage Piyasalar (2008 krizi) | |
11) | Döviz Piyasası | |
12) | Türev Piyasalar | |
13) | Bankalar Finansal Kurumlar | |
14) | Riskten Korunma Fonları |
Ders Notları / Kitaplar: | J Mishkin, Frederic and Stanley G. Eakins, Financial Markets & Institutions, 6th edition, Pearson International Edition, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | J Mishkin, Frederic and Stanley G. Eakins, Financial Markets & Institutions, 6th edition, Pearson International Edition, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 4 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 4 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 4 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 5 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 4 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 4 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 5 |