İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF3224 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin finansal piyasalar ve enstürmanlarla ilgili kritik düşünebilme kabiliyetlerinin gelişmesine yardımcı olmaktır. Ders varlık fiyatlandırması; risk ve faizin vade yapısı, etkin piyasa hipotezi; para piyasası ve sermaye piyasası gibi konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonlarını öğrenmek. II. Finansal sistemin yapısını anlamak III. Getiri eğrisini kullanarak kısa vadeli faiz oranları ile ilgili çıkarımda bulunmak. IV. Etkin piyasa hipotezinin çıkarımlarını değerlendirmek. V. Piyasada faiz oranlarını etkileyen faktörleri anlamak. VI. Para piyasasında işlem gören finansal varlıkların özelliklerini öğrenmek. VII. Mortgage in özelliklerini tanımlamak VIII. Hisse senedi ve tahvil piyasalarının nasıl işlediğini öğrenmek. IX. Döviz piyasasıyla ilgili bilgi edinmek |
Finansal piyasaların ve enstrümanların fonksiyonları, Finansal sistemin yapısı, Getiri eğrisi, Etkin piyasa hipotezi, Mortgage, Hisse senedi ve tahvil piyasaları, Döviz piyasası |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal piyasalar ve enstrümanlar niçin incelenmelidir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
2) | Finansal sisteme genel bakış | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
3) | Faiz oranı nedir? Değerlendirmede faiz oranının rolü nedir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
4) | Faiz oranları neden değişir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
5) | Risk ve vade yapısı faiz oranlarını nasıl etkiler? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
6) | Finansal piyasalar etkin midir? | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
7) | Tekrar | Sınava hazırlık için ders kitabının ve notlarının okunması |
8) | Para piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
9) | Tahvil piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
10) | Hisse senedi piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
11) | Tekrar | Vize sınavı için ders kitabının ve ders notlarının okunması |
12) | Mortgage Piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
13) | Döviz piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
14) | Döviz piyasası | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook / Required Material Mishkin, Frederic and Stanley G. Eakins, Financial Markets & Institutions, 6th edition, Pearson International Edition, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Mecut değil - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 4 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 4 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 4 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 5 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 4 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 4 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 5 |