Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurumsal Finansmana Giriş, Kurumsal Finansman nedir, Finansal Yönetimin amacı nedir, Finansal Yönetim Kararları, Sermaye Bütçelemesi, Sermaye Yapısı, İşletme Sermayesi Yönetimi
|
|
2) |
Mali Tablolara Genel Bakış: Bilanço: Varlıklar, Yükümlülükler, ve Özkaynaklar, Net İşletme Sermayesi,Borç-Özkaynaklar, Gelir Tablosu
|
|
3) |
Bazı Önemli Kavramlar: Piyasa Değeri, Defter Değeri, Nominal Değer, Aktif Değer, Net Aktif Değer. Finansal Kaldıraç, İşletme Kaldıracı.
|
|
4) |
Kısa Vadeli Finansal Yönetim ve İşletme Sermayesi Yönetimi: Kısa Vadeli Finansal Planlama, Kısa Vadeli Finansal Planlamanın Bazı Yönleri
|
|
5) |
Kısa Dönemli Borçlanma, Nakit Yönetimi, Kredi ve Alacaklar, Envanter Yönetimi: İktisadi Sipariş Miktarı Modeli
|
|
6) |
Paranın Zaman Değeri, Cari Değer, Gelecekteki Değer, Yıllık Ödenek, Daimi Gelir. Risk Kavramları
|
|
7) |
Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
|
|
8) |
Değerlemeye Giriş: Bonolar ve Tahviller. Bonolar ve Tahviller Arasındaki Farklar. Bono ve Tahvilleri Fiyatlama. Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki. Alım-Satım Stratejileri.
|
|
9) |
Hisse Senetleri Değerlemesi: Hisse Senetlerinin Temel Karakteristik Özellikleri, Kapitalizasyon Oranı, Hisse Senedi Değerlemelerindeki Temel Sorunlar.
|
|
10) |
Sermaye Maliyeti: Borç Maliyeti, Özsermaye Maliyeti, Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyeti
|
|
11) |
Sermaye Bütçelemesi: Proje Değerlendirme Esasları, Vergilendirilmemiş Kazanç, Kurumsal Vergi, Amortisman, Sermaye Giderleri
|
|
12) |
Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
|
|
13) |
Sermaye Bütçeleme Projelerini Değerlendirme Süreci: Muhasebe Karlılık Oranı, İç Karlılık Oranı, Net Bugünkü Değer, Karlılık Endeksi, Net Bugünkü Değer ve İç Karlılık Oranı arasındaki çelişkiler ve bu çelişkilerin çözümünü ilişkin öneriler.
|
|
14) |
Nakit-Akışı Analizi: Nakit-Akışı Tablosu Hazırlamak, Proje Fizibilite Analizi (DCF ile), Hassasiyet Analizi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|