IF1512 Introduction to FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF1512 Finansa Giriş Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİYAZİ BERK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Bu ders Uluslarası Finans Bölümündeki ilk derstir. Bu dersin amacı öğrencilerin ileride alacakları dersler için temel bir altyapı kazanmasıdır, ve bu amaç dersin sermaye piyasalarına ve kurumsal finansmana giriş niteliğinde olması sayesinde gerçekleşecektir. Sömestr sonunda öğrenciden başlıca finansal kavramları öğrenmiş olması ve daha da önemlisi mantıklı ve sistematik bir biçimde finansal düşünce altyapısı kazanmış olması beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Bir şirketin yapısını öğrenebilmek; hissedarları, zenginlik maksimizasyonu hedefini, "principal agent" problemini anlayabilmek
II.Finansal piyasaların işleyişini anlayabilmek
III.Finansal piyasaların ve kurumların yapısı hakkında temel kavramların farkına varmak
IV.Paranın zaman değerini, bugünkü değeri ve gelecek de3ğeri öğrenebilmek
V.Menkul kıymetlerin piyasalarda nasıl fiyatlandığını anlayabilmek
VI.Finansın temel kavramlarını öğrenebilmek

Dersin İçeriği

principal agent, Finansal piyasaların işleyişi, Finansal piyasaların ve kurumlar, .Paranın zaman değeri, fiyatlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ticari İşletme Çeşitleri, Kurumsal Şirket Organizasyonu, Finansal Yönetimin Rolü, Finansal Yönetim Kararları
2) Şirketin Hedefleri, Kar Maksimizasyonu ve Hissedarların Zenginlik Maksimizasyonu, "Principal Agent" Problemi, Bilgi Asimetrisi
3) Finansal Ortam: Piyasalar, Kurumlar, ve Faiz Oranları
4) Finansal Sistem, Sermaye Piyasaları, Para Piyasaları, Birincil-İkincil Piyasa, Finansal Kurumlar, Finansal Araçlar.
5) Bir Şirketin Temem Mali Tabloları: Bilançoyu Tanıma,;Varlıklar, Yükümlülükler, Özkaynaklar
6) Gelir Tablosuna Genel Bakış, Vergilendirilmemiş Gelir Kavramı ve Net Kar.
7) Faiz oranları, Reel-Nominal Faiz Oranları, Basit Faiz, Bileşik Faiz
8) Paranın Zaman Değeri, Fırsat Maliyeti, Bugünkü ve Gelecekteki Değer
9) "Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, Risk ve Getiri Oranı
10) "Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, "Yıllık Düzenli Gelir" Tabloları
11) Tahvil Özellikleri, Tahviller Nasıl Alınır ve Satılır, Tahvil Değerlemesi
12) Bonoların Özellikleri, Bonolar Nasıl Alınır ve Satılır, Bonoların Fiyatlanması, Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki.
13) Hisse Senetlerinin Özellikleri, Sermaye Kazancı, Temettü Geliri, Adi Hisse Senetleri, İmtiyazlı Hisse Senetleri
14) Hisse Senetleri Nasıl Alınır ve Satılır, Hisse Senetlerinin Nasıl Fiyatlanır, Kapitalizasyon Oranı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, Sixth Edition.
Diğer Kaynaklar: Mevcut değil

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 2 40 80
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.