IF1512 Introduction to FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF1512 Finansa Giriş Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİYAZİ BERK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Bu ders Uluslarası Finans Bölümündeki ilk derstir. Bu dersin amacı öğrencilerin ileride alacakları dersler için temel bir altyapı kazanmasıdır, ve bu amaç dersin sermaye piyasalarına ve kurumsal finansmana giriş niteliğinde olması sayesinde gerçekleşecektir. Sömestr sonunda öğrenciden başlıca finansal kavramları öğrenmiş olması ve daha da önemlisi mantıklı ve sistematik bir biçimde finansal düşünce altyapısı kazanmış olması beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Bir şirketin yapısını öğrenebilmek; hissedarları, zenginlik maksimizasyonu hedefini, "principal agent" problemini anlayabilmek
II.Finansal piyasaların işleyişini anlayabilmek
III.Finansal piyasaların ve kurumların yapısı hakkında temel kavramların farkına varmak
IV.Paranın zaman değerini, bugünkü değeri ve gelecek de3ğeri öğrenebilmek
V.Menkul kıymetlerin piyasalarda nasıl fiyatlandığını anlayabilmek
VI.Finansın temel kavramlarını öğrenebilmek

Dersin İçeriği

principal agent, Finansal piyasaların işleyişi, Finansal piyasaların ve kurumlar, .Paranın zaman değeri, fiyatlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ticari İşletme Çeşitleri, Kurumsal Şirket Organizasyonu, Finansal Yönetimin Rolü, Finansal Yönetim Kararları
2) Şirketin Hedefleri, Kar Maksimizasyonu ve Hissedarların Zenginlik Maksimizasyonu, "Principal Agent" Problemi, Bilgi Asimetrisi
3) Finansal Ortam: Piyasalar, Kurumlar, ve Faiz Oranları
4) Finansal Sistem, Sermaye Piyasaları, Para Piyasaları, Birincil-İkincil Piyasa, Finansal Kurumlar, Finansal Araçlar.
5) Bir Şirketin Temem Mali Tabloları: Bilançoyu Tanıma,;Varlıklar, Yükümlülükler, Özkaynaklar
6) Gelir Tablosuna Genel Bakış, Vergilendirilmemiş Gelir Kavramı ve Net Kar.
7) Faiz oranları, Reel-Nominal Faiz Oranları, Basit Faiz, Bileşik Faiz
8) Paranın Zaman Değeri, Fırsat Maliyeti, Bugünkü ve Gelecekteki Değer
9) "Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, Risk ve Getiri Oranı
10) "Yıllık Düzenli Gelir" ve "Ömür Boyu Gelir" Kavramları, "Yıllık Düzenli Gelir" Tabloları
11) Tahvil Özellikleri, Tahviller Nasıl Alınır ve Satılır, Tahvil Değerlemesi
12) Bonoların Özellikleri, Bonolar Nasıl Alınır ve Satılır, Bonoların Fiyatlanması, Bono Fiyatları ve Faiz Oranları Arasındaki İlişki.
13) Hisse Senetlerinin Özellikleri, Sermaye Kazancı, Temettü Geliri, Adi Hisse Senetleri, İmtiyazlı Hisse Senetleri
14) Hisse Senetleri Nasıl Alınır ve Satılır, Hisse Senetlerinin Nasıl Fiyatlanır, Kapitalizasyon Oranı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Essentials of Corporate Finance by Ross, Westerfield and Jordan, Sixth Edition.
Diğer Kaynaklar: Mevcut değil

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 2 40 80
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.