DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF1512 | Finansa Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kurumsal finansın temelleri hakkında sağlam bir altyapı sağlamaktır. Bu ders, Finans teorisinin temel kavramlarını ve pratik uygulamalarını açıklamaktadır. Ders, kurumsal finansman uygulamalarında kullanılan araçlar ve analitik kurallar hakkında bir çalışma bilgisi sağlar. Vurgu, analitik muhakemenin finansal yönetim problemlerine uygulanmasında kullanılacak finans teorisinin temel unsurlarının anlaşılmasını sağlamak üzerinedir. Ders, sunumlar, notlar ve örnek problemlerle desteklenen kendi kendine çalışma formatındadır. Konular problem çözmeye dayalı olarak açıklanacak ve dönem boyunca her hafta tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: 1-Finans ve finansal yönetim kavramlarını tanımlayabilecek ve açıklayabilmek 2-Finansal yöneticilerin rolünü, işlevlerini ve sorumluluklarını açıklayabilmek 3-Mali tablolara ve nakit akışına dayanarak şirketin değerini belirleyebilmek 4-örnekler üzerinden adi hisse senedi ve firma değerini hesaplamak 5-İndirgenmiş nakit akışını uygulama 6-Sermaye bütçelemesinde kullanılan yöntemleri belirleyebilme 7-Maddi olmayan varlıkların değerini gösterme ve 8-özel fi̇nans tekni̇kleri̇ |
Principal agent, Finansal piyasaların işleyişi, Finansal piyasaların ve kurumlar, Paranın zaman değeri, fiyatlama Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İnceleme, Grup Çalışması, Proje Hazırlama" şeklindedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Çevre: Kavramlar ve İlkeler | |
2) | Finansal Çevre: Kavramlar ve İlkeler | |
3) | Mali Tablolar | |
4) | Mali Tablo Analizi | |
5) | Paranın zaman değeri | |
6) | Menkul Kıymetler ve Değerleme | |
7) | Sermaye bütçelemesine giriş | |
8) | Vize | |
9) | Sermaye Bütçelemesi | |
10) | Sermaye Maliyeti | |
11) | Kısa ve uzun vadeli sermaye yönetimi | |
12) | Ödev | |
13) | Ödev | |
14) | Finans Alanında Özel Konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Ross-Westerfield-Jordan, Essentials of Corporate Finance, McGraw-Hill Publication. |
Diğer Kaynaklar: | Other Readings Brealey-Myers, Fundamentals of corporate Finance James C. Van Horne-John M. Wachowicz, Fundamentals of Financial Management, 13th edition, Prentice Hall. Berk, N. Finansal Yönetim, 13. baskı., Türkmen yayınevi, İstanbul, 2020. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | 117 |
Ödevler | 1 | 26 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |