IF1512 Introduction to FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF1512 Finansa Giriş Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kurumsal finansın temelleri hakkında sağlam bir altyapı sağlamaktır. Bu ders, Finans teorisinin temel kavramlarını ve pratik uygulamalarını açıklamaktadır. Ders, kurumsal finansman uygulamalarında kullanılan araçlar ve analitik kurallar hakkında bir çalışma bilgisi sağlar. Vurgu, analitik muhakemenin finansal yönetim problemlerine uygulanmasında kullanılacak finans teorisinin temel unsurlarının anlaşılmasını sağlamak üzerinedir. Ders, sunumlar, notlar ve örnek problemlerle desteklenen kendi kendine çalışma formatındadır. Konular problem çözmeye dayalı olarak açıklanacak ve dönem boyunca her hafta tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
1-Finans ve finansal yönetim kavramlarını tanımlayabilecek ve açıklayabilmek
2-Finansal yöneticilerin rolünü, işlevlerini ve sorumluluklarını açıklayabilmek
3-Mali tablolara ve nakit akışına dayanarak şirketin değerini belirleyebilmek
4-örnekler üzerinden adi hisse senedi ve firma değerini hesaplamak
5-İndirgenmiş nakit akışını uygulama
6-Sermaye bütçelemesinde kullanılan yöntemleri belirleyebilme
7-Maddi olmayan varlıkların değerini gösterme ve
8-özel fi̇nans tekni̇kleri̇


Dersin İçeriği

Principal agent, Finansal piyasaların işleyişi, Finansal piyasaların ve kurumlar, Paranın zaman değeri, fiyatlama
Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İnceleme, Grup Çalışması, Proje Hazırlama" şeklindedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Çevre: Kavramlar ve İlkeler
2) Finansal Çevre: Kavramlar ve İlkeler
3) Mali Tablolar
4) Mali Tablo Analizi
5) Paranın zaman değeri
6) Menkul Kıymetler ve Değerleme
7) Sermaye bütçelemesine giriş
8) Vize
9) Sermaye Bütçelemesi
10) Sermaye Maliyeti
11) Kısa ve uzun vadeli sermaye yönetimi
12) Ödev
13) Ödev
14) Finans Alanında Özel Konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ross-Westerfield-Jordan, Essentials of Corporate Finance, McGraw-Hill Publication.

Diğer Kaynaklar: Other Readings
Brealey-Myers, Fundamentals of corporate Finance
James C. Van Horne-John M. Wachowicz, Fundamentals of Financial Management, 13th edition, Prentice Hall.
Berk, N. Finansal Yönetim, 13. baskı., Türkmen yayınevi, İstanbul, 2020.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 9 117
Ödevler 1 26 26
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 14 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.