IF1512 Introduction to FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF1512 Finansa Giriş Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kurumsal finansın temelleri hakkında sağlam bir altyapı sağlamaktır. Bu ders, Finans teorisinin temel kavramlarını ve pratik uygulamalarını açıklamaktadır. Ders, kurumsal finansman uygulamalarında kullanılan araçlar ve analitik kurallar hakkında bir çalışma bilgisi sağlar. Vurgu, analitik muhakemenin finansal yönetim problemlerine uygulanmasında kullanılacak finans teorisinin temel unsurlarının anlaşılmasını sağlamak üzerinedir. Ders, sunumlar, notlar ve örnek problemlerle desteklenen kendi kendine çalışma formatındadır. Konular problem çözmeye dayalı olarak açıklanacak ve dönem boyunca her hafta tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
1-Finans ve finansal yönetim kavramlarını tanımlayabilecek ve açıklayabilmek
2-Finansal yöneticilerin rolünü, işlevlerini ve sorumluluklarını açıklayabilmek
3-Mali tablolara ve nakit akışına dayanarak şirketin değerini belirleyebilmek
4-örnekler üzerinden adi hisse senedi ve firma değerini hesaplamak
5-İndirgenmiş nakit akışını uygulama
6-Sermaye bütçelemesinde kullanılan yöntemleri belirleyebilme
7-Maddi olmayan varlıkların değerini gösterme ve
8-özel fi̇nans tekni̇kleri̇


Dersin İçeriği

Principal agent, Finansal piyasaların işleyişi, Finansal piyasaların ve kurumlar, Paranın zaman değeri, fiyatlama
Dersin öğretim yöntemleri "Anlatım, Bireysel Çalışma, Okuma, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay İnceleme, Grup Çalışması, Proje Hazırlama" şeklindedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Çevre: Kavramlar ve İlkeler
2) Finansal Çevre: Kavramlar ve İlkeler
3) Mali Tablolar
4) Mali Tablo Analizi
5) Paranın zaman değeri
6) Menkul Kıymetler ve Değerleme
7) Sermaye bütçelemesine giriş
8) Vize
9) Sermaye Bütçelemesi
10) Sermaye Maliyeti
11) Kısa ve uzun vadeli sermaye yönetimi
12) Ödev
13) Ödev
14) Finans Alanında Özel Konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ross-Westerfield-Jordan, Essentials of Corporate Finance, McGraw-Hill Publication.

Diğer Kaynaklar: Other Readings
Brealey-Myers, Fundamentals of corporate Finance
James C. Van Horne-John M. Wachowicz, Fundamentals of Financial Management, 13th edition, Prentice Hall.
Berk, N. Finansal Yönetim, 13. baskı., Türkmen yayınevi, İstanbul, 2020.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 9 117
Ödevler 1 26 26
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 14 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2