COP4201 Anadolu SigortaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4201 Anadolu Sigorta- Sigortacılık Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİYAZİ BERK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Bahçeşehir Üniversitesi öğrencilerini, temel sigortacılık, sigorta hukuku, Türkiye’deki sigorta uygulamaları ve sigortacılık alanları hakkında teorik bilginin ötesinde iş yaşamında karşılaşacakları uygulamalarla tanıştırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sigorta Yönetimi, Sigorta Nedir?, Sigorta Hakkında Temel Bilgiler, Sigortacılık Kanunu, Türkiye'de Sigortacılığın Gelişimi, Sigortacılık ve Hasar Uygulamaları Çeşitleri (Sağlık, Kaza, Yangın-Hırsızlık, Mühendislik, Denizcilik, ve Sorumluluk Sigortası), Acenteler Gözüyle Sigortacılık, Reasürans, Reasürans Çeşitleri, Aktürya Nedir?, Türkiye'de Aktüerya, Aktüeryanın Hayat Sigortasındaki Önemi

Dersin İçeriği

-Sigortaya Giriş
–Sigorta Hukuku
-Aktüerya
-Sağlık Sigortaları
-Kaza Sigortaları – I
-Kaza Sigortaları – II
-Yangın Sigortaları
-Hırsızlık Sigortaları
-Mühendislik Sigortaları – I
-Mühendislik Sigortaları – II
-Nakliyat Sigortaları – I
-Nakliyat Sigortaları – II
-Sorumluluk Sigortaları – I
-Sorumluluk Sigortaları – II
-Reasürans

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sigortaya Giriş Okuma
2) Sigorta Hukuku Okuma
3) Aktüerya Okuma
4) Sağlık Sigortaları Okuma
5) Kaza Sigortaları – I Okuma
6) Kaza Sigortaları – II Okuma
7) Yangın Sigortaları Okuma
8) Hırsızlık Sigortaları Okuma
9) Mühendislik Sigortaları – I Okuma
10) Mühendislik Sigortaları – II Okuma
11) Nakliyat Sigortaları – I Okuma
12) Nakliyat Sigortaları – II Okuma
13) Sorumluluk Sigortaları – I Okuma
14) Sorumluluk Sigortaları – II Reasürans Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Risk Management and Insurance, James Trieschmann
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 64
Proje 14 38
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.