BA1012 Business CommunicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA1012 İş İletişimi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AYLA ESEN
Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, öğrencilere iş ortamında iletişimin temel rollerini ve ilkelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, iş hayatında etkili iletişim için bir bireyden beklenen beceriler ve bilgilerle tanışacaklardır. Dersin tamamlanmasının ardından, öğrencilerin iletişimin doğasını anlayabilmeleri ve mesajlarını farklı iş ortamlarında çeşitli iletişim medyaları aracılığıyla hassas bir şekilde iletebilmeleri beklenmektedir. Çeşitli formatlarda mesaj tasarlayıp yazabilecek, sunumlar düzenleyip iletebilecek, özgeçmişlerini yazabilecek ve iş başvuruları ve mülakatlar için kendilerini hazırlamak üzere temel beceriler kazanabileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir:
1. Günlük operasyonlar ve kişisel kariyer için sözlü ve yazılı iletişimin rolünü açıklamak
2. Çeşitli dinleme yaklaşımlarını tanımlamak ve değerlendirmek
3. Olumlu ilişkiler kurmak için kişilerarası becerileri açıklamak ve uygulamak
4. Mülakat durumlarını analiz etmek ve buna göre hareket etmek
5. Rapor türleri arasında ayrım yapmak ve her türden rapor yazmak
6. Bir sunum yapabilmek

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Okuma, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sosyal Faaliyet şeklindedir.
Bu ders öğrencilere iş bağlamında etkin iletişim için gerekli bilgi ve becerileri aktarmayı amaçlar. Ders süresince bireylerin iletişimin doğasını kavrayıp, farklı iş bağlamlarında iletmeleri gereken mesajları uygun iletişim araçlarını kullanarak net ve belirgin biçimde ifade etmelerinin yolları anlatılır. Dersi başarıyla tamamladıklarında öğrencilerden farklı mesajları farklı formatlarda tasarımlayıp yazmaları, iş sunumları hazırlayıp gerçekleştirebilmeleri, iş başvuruları için öz geçmişlerini ve iş mülakatları için kendilerini hazırlayabilmeleri beklenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Müfredatın genel görünümü incelenmesi
2) İşyerinde İletişim Bölüm 1
3) İletişim, Kültür ve Çalışma Bölüm 2
4) Dinleme Bölüm 3
5) Sözlü ve Sözsüz Mesajlar Bölüm 4
6) Kişilerarası Beceriler ve Başarı Bölüm 5
7) İş Sunumlarının Türleri Rapor Yazma Bölüm 9
8) Sunumun Geliştirilmesi, Düzenlenmesi ve Sunulması Bölüm 10 & 12
9) Sunumun Geliştirilmesi, Düzenlenmesi ve Sunulması (devamı) Bölüm 10 & 12
10) Mülakat Prensipleri Etkili CV'ler Nasıl Yazılır Bölüm 6
11) Quiz
12) Grup Raporları ve Sunumları
13) Grup Raporları ve Sunumları
14) Grup Raporları ve Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Adler, R. B.; Maresh-Fuehrer, M. M.; Elmhorst, J. & Lucas, K. (2019). Communicating at Work, 12th Edition, New York, NY, McGraw-Hill Education.
Diğer Kaynaklar: Bovee, C. L.& Thill, J. V. (2016). Business Communication Essentials, 7th Global Edition, Pearson Education.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 11 143
Proje 1 5 5
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4