BA4948 Organizational BehaviorBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4948 Örgütsel Davranış Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Hayatlarımız hemen hemen her açıdan örgütler tarafından yönetilir. Doğumdan eğitim ve işin farklı seviyelerine kadar kendimizi birçok örgütsel bağlamda buluruz. Günlük hayatımızda birçok örgütün varlığının nedenleri arasında, daha geniş toplumda düzen sağlamaları ve insanların tek başlarına başaramadıkları veya başarmak istemedikleri hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan yerler olarak hareket etmeleri yer alır. Bu nedenle, bir örgütü ortak bir hedefe yönelik bir grup insan (ve sistem) olarak tanımlamak mümkündür.

Örgütler, insanların birlikte hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olma sanatı ve bilimi olarak tanımlanabilecek yönetim yoluyla hayatlarını sürdürürler. Yöneticiler, örgütün yönünü ve hedeflerin nasıl gerçekleştirileceğini belirler. Daha resmi olarak, yöneticiler bir örgüt içindeki her düzeyde stratejiler formüle eder ve uygular. Örgütleri yönetirken, bir örgüt içindeki davranışsal dinamikleri ele almaları gerekir. Bu ders, bireyleri, uygulamaları, süreçleri ve yapıyı ilgilendiren bu dinamikleri hedeflemektedir. Katıldığımız içerik, okumalar ve etkinlikler, örgütsel yaşamın unsurlarını ve katıldığınız örgütlere etkili bir şekilde nasıl katkıda bulunacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir:
• Bir organizasyon içindeki dinamiklerin temel teorisi ve prensipleri hakkında anlayış ve bilgi göstermek; bireyler, uygulamalar ve organizasyonel süreçler ve yapı ile ilgili olarak
• Organizasyonların veya yöneticilerin bireysel tutumları nasıl şekillendirdiği ve bunun çalışan ve organizasyonel performans ile genel organizasyonel hedeflere ulaşma üzerindeki etkisi hakkında eleştirel bir anlayış göstermek,
• Yönetimsel ve liderlik fikirlerini, argümanlarını ve bakış açılarını analiz etmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirmek,
• Liderlik ve yönetimle ilişkili düşünmeyi, problem çözmeyi ve karar vermeyi geliştirmek için ders materyalini uygulamak ve
• Etkili ekip çalışması için stratejiler geliştirmek

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Proje Hazırlama, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Okuma, Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma şeklindedir.
Ders, bireylerin ve grupların örgütler içindeki davranışlarını inceleyerek motivasyon, liderlik, ekip çalışması ve iletişim gibi dinamiklere odaklanır. Profesyonel ortamlarda insan davranışını anlayarak örgütsel verimliliği artırmayı amaçlar. Ayrıca kültür, güç ve yapının karar alma ve performans üzerindeki etkilerini araştırır.






Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Müfredatın genel görünümü incelenmesi
2) Örgütsel Davranış Nedir? Robbins: Chapter 1
3) İş Performansı ve Örgütsel Tutumlar Robbins: Chapter 3
4) Kişilik, Bireysel ve Kültürel Değerler Robbins: Chapter 4
5) Algılama, Öğrenme ve Karar Verme Robbins: Chapter 5
6) Motivasyon Kavramları ve Uygulamaları Robbins: Chapters 7 & 8
7) Grupları ve Ekipleri Yönetme Robbins: Chapters 9 & 10
8) Liderlik Robbins: Chapter 13
9) Örgütsel Kültür Robbins: Chapter 15
10) Örgütsel Kültür Robbins: Chapter 15 Itslearning aracılığıyla ilerleme raporu gönderimleri
11) Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi Robbins: Chapter 17
12) Quiz
13) Grup Sunumları
14) Grup Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Robbins, S. P. and Judge, T. A. (2019). Organizational Behavior, 18th Edition (Global Edition), Pearson Education.
Diğer Kaynaklar: Colquitt, J., Lepine, J. and Wesson, M. (2016). Organizational Behavior: Improving Performance and Commitment in the Workplace, 5th edition. McGraw-Hill/Irwin.

Periodicals including New York Times, The Economist, Bloomberg, Financial Times, etc…

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 38
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 154
Küçük Sınavlar 1 3
Rapor Teslimi 3 3
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.