İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4848 | Küresel Pazarlama | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Küreselleşmenin bir sonucu olarak, pazarlama ortamı yeni fırsatlarla ve yeni tehditlerle karşı karşıyadır. Dünya sistemi değiştikçe, pazarlama uygulamaları da değişime tabidir. Dersin amacı, katılımcılara uluslararası alanda faaliyet gösteren şirketlerin dikkate alması gereken konuları anlamalarını sağlamak için küresel pazarlama ile ilgili konuları tanıtmaktır. 21. yüzyılın dinamik yeni ekonomisi, rekabetin kapsamını ve tanımını değiştiriyor. Bu nedenle, uluslararası pazarlarda pazarlama stratejilerinin ve uygulamalarının nasıl değiştiğini anlama gerekliliği, uluslararası bir şirketin başarısı için çok önemli hale geliyor. İlgili verileri toplama, gerekli analizleri yapma ve kazanan bir iş stratejisi geliştirme yeteneğinin, bir işletme mezununun en güçlü niteliklerinden biri olması bekleniyor. Bu nedenle, ders eleştirel düşünme ve analitik ve meraklı bir zihin gerektirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersibaşarıyla tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabilmelidir: 1. Müşteri odaklı yaklaşımlar oluşturmak için küresel pazarlama kavramlarını ve stratejilerini kavrayabilme. 2. Küresel pazarlardaki fırsatları ve tehditleri tespit etmek için ülkeye özgü temel faktörleri belirleyebilme. 3. Etkili küresel pazarlama için segmentasyon, konumlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini anlayabilme. 4. Küresel dağıtım ve iletişim stratejilerinin önemini fark edebilme. 5. Küresel rekabet ortamını analiz edebilme ve veri odaklı pazarlama stratejileri geliştirebilme. |
Ders, segmentasyon, hedefleme, konumlandırma ve rekabet avantajı gibi temel pazarlama kavramlarını, her zaman değişen küresel pazarlama ortamına odaklanarak ele alacaktır. Ele alınacak ana konular arasında küresel pazarlama ortamı, küresel bilgi sistemleri, küresel pazar giriş stratejileri ve pazarlama karması unsurları yer alır ve bunların uluslararası bir bağlamda nasıl yönetilmesi gerektiği vurgulanır. Kavramlar, vaka çalışmaları ve sınıf içi tartışmalar yoluyla güçlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş/ Bölüm 1 | |
2) | Bölüm 2&3 | Grupları oluşturmanız gerekiyor |
3) | Bölüm 4 | İncelenecek ülkeleri seçmeniz gerekiyor |
4) | Bölüm 5 | |
5) | Bölüm 16 | Ülke sunumları |
6) | Bölüm 7 | Ülke sunumları |
7) | Bölüm 8&9 | Ülke sunumları |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Bölüm 10 | Ülke sunumları |
10) | Bölüm 11&12 | |
11) | Bölüm 13&14 | Ülke sunumları |
12) | Sunumlar - Her hafta 4 grup | |
13) | Sunumlar - Her hafta 4 grup | |
14) | Sunumlar - Her hafta 4 grup |
Ders Notları / Kitaplar: | Students are expected to register for the online book( https://www.pearson.com/mylab) to follow the course content and be able to complete the quizzes. Basic Text Book: Warren J. Keegan & Mark C. Green "Global Marketing" 10th Edition Pearson International Edition, 2020 |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Slides |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 38 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 72 |
Sunum / Seminer | 10 | 10 |
Proje | 1 | 10 |
Ödevler | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |