BA4848 Global MarketingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4848 Küresel Pazarlama Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Küreselleşmenin bir sonucu olarak, pazarlama ortamı yeni fırsatlarla ve yeni tehditlerle karşı karşıyadır. Dünya sistemi değiştikçe, pazarlama uygulamaları da değişime tabidir. Dersin amacı, katılımcılara uluslararası alanda faaliyet gösteren şirketlerin dikkate alması gereken konuları anlamalarını sağlamak için küresel pazarlama ile ilgili konuları tanıtmaktır. 21. yüzyılın dinamik yeni ekonomisi, rekabetin kapsamını ve tanımını değiştiriyor. Bu nedenle, uluslararası pazarlarda pazarlama stratejilerinin ve uygulamalarının nasıl değiştiğini anlama gerekliliği, uluslararası bir şirketin başarısı için çok önemli hale geliyor. İlgili verileri toplama, gerekli analizleri yapma ve kazanan bir iş stratejisi geliştirme yeteneğinin, bir işletme mezununun en güçlü niteliklerinden biri olması bekleniyor. Bu nedenle, ders eleştirel düşünme ve analitik ve meraklı bir zihin gerektirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersibaşarıyla tamamladıktan sonra öğrenciler şunları yapabilmelidir:

1. Müşteri odaklı yaklaşımlar oluşturmak için küresel pazarlama kavramlarını ve stratejilerini kavrayabilme.
2. Küresel pazarlardaki fırsatları ve tehditleri tespit etmek için ülkeye özgü temel faktörleri belirleyebilme.
3. Etkili küresel pazarlama için segmentasyon, konumlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini anlayabilme.
4. Küresel dağıtım ve iletişim stratejilerinin önemini fark edebilme.
5. Küresel rekabet ortamını analiz edebilme ve veri odaklı pazarlama stratejileri geliştirebilme.

Dersin İçeriği

Ders, segmentasyon, hedefleme, konumlandırma ve rekabet avantajı gibi temel pazarlama kavramlarını, her zaman değişen küresel pazarlama ortamına odaklanarak ele alacaktır. Ele alınacak ana konular arasında küresel pazarlama ortamı, küresel bilgi sistemleri, küresel pazar giriş stratejileri ve pazarlama karması unsurları yer alır ve bunların uluslararası bir bağlamda nasıl yönetilmesi gerektiği vurgulanır. Kavramlar, vaka çalışmaları ve sınıf içi tartışmalar yoluyla güçlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş/ Bölüm 1
2) Bölüm 2&3 Grupları oluşturmanız gerekiyor
3) Bölüm 4 İncelenecek ülkeleri seçmeniz gerekiyor
4) Bölüm 5
5) Bölüm 16 Ülke sunumları
6) Bölüm 7 Ülke sunumları
7) Bölüm 8&9 Ülke sunumları
8) Vize Sınavı
9) Bölüm 10 Ülke sunumları
10) Bölüm 11&12
11) Bölüm 13&14 Ülke sunumları
12) Sunumlar - Her hafta 4 grup
13) Sunumlar - Her hafta 4 grup
14) Sunumlar - Her hafta 4 grup

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Students are expected to register for the online book( https://www.pearson.com/mylab) to follow the course content and be able to complete the quizzes.

Basic Text Book:
Warren J. Keegan & Mark C. Green "Global Marketing" 10th Edition Pearson International Edition, 2020
Diğer Kaynaklar: Lecturer's Slides

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 15
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 38
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 72
Sunum / Seminer 10 10
Proje 1 10
Ödevler 5 15
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek