İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4848 | Küresel Pazarlama | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | B.A |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Küreselleşme neticesinde pazarlama çevresi yeni fırsatlarla olduğu gibi yeni tehditlerle de karşı karşıya kalmıştır. Dersin amacı, öğrencilerin uluslar arası arenada faaliyet gösteren işletmelerin dikkate alması gereken küresel pazarlama ile ilgili konuları öğrenerek anlamalarını sağlamaktır. Yeni dünya ekonomisi, 21. yy da rekabetin tanımını da değiştirmiştir. Bu yoğun rekabet ortamında, uluslar arası işletmelerin değişen küresel pazarlarda pazarlama stratejilerinin ve uygulamalarının nasıl yapılandırdıklarını anlamak başarılı olabilmek adına büyük önem taşımaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir küresel pazarlamacının tehdit ve fırsatları anlaması için gerekli olan Küresel pazarlama yönelimlerini ve ekonomik, politik, kültürel, teknolojik, doğal çevre etkenlerinikapsayan küresel pazarlama çevresini anlar 2. Küresel ölçekte başarılı olmak için gerekli etkin pazarlama stratejileini geliştirmek üzere rekabet çevresi ile ilgili bilgi toplama, veri analiz etme yeteneklerini kazanır 3. Küresel Pazar bölümleme, ve konumlandırma stratejileirni öğrenerek, her pazara uygun etkin pazarlama stratejisi geliştirir 4. Küresel ölçekte başarılı olacak bir pazarlama karması tasarlamayı öğrenir 5. Küresel rekabet ortamlarının özelliklerini belirleyebilir ve etkin rekabet stratejileri geliştirme sürecini etkinleştirir |
The course covers the basic marketing concepts, putting on global marketing environment..Understanding the segmentation strategies.Understanding positioning strategies and competitive advantage concentrating on the changing global marketing environment. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küresel Pazarlamaya Giriş | |
2) | Küresel Ekonomik Çevre | |
3) | Bölgesel Pazar Özellikleri ve Tercihli Ticaret Anlaşmaları | |
4) | Sosyal ve Kültürel Çevre | |
5) | Küresel Pazarlamanın Politik, Legal Çevresi | |
6) | Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazar Araştırması | |
7) | Segmentasyon, Hedefleme ve Konumlandırma İthalat, İhracat ve Satın alma | |
8) | Tekrar | |
9) | Küresel Pazara Giriş Stratejileri: Lisans, Yatırım ve Stratejik İşbirlikleri | |
10) | Küresel Pazarlamada Marka ve Ürün Kararları | |
11) | Fiyatlandırma Kararları | |
12) | Küresel Pazarlama Kanalları ve Fiziksel Dağıtım | |
13) | Küresel Pazarlama İletişimi PROJE SUNUMU | |
14) | Küresel Pazarlama İletişimi Kararları :Satış Promosyon, Kişisel Satış ve Pazarlama İletişimi | |
14) | Küresel Pazarlama İletişimi Kararları :Satış Promosyon, Kişisel Satış ve Pazarlama İletişimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Warren J. Keegan& Mark C.Green "Global Marketing" 6th Edition Pearson International Edition, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | Svend Hollensen “Essentail of Global Marketing” 1st Edition Pearson Education Limited, 2008 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 5 |
Ödev | 5 | % 10 |
Sunum | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 44 |
Sunum / Seminer | 10 | 10 |
Final | 14 | 51 |
Toplam İş Yükü | 105 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 4 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 4 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 4 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 3 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 2 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 4 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 5 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 5 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 3 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 2 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 4 |