BA4664 Consumer BehaviorBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4664 Tüketici Davranışları Güz
Bahar
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: none
Dersin Amacı: Bu derste, tüketiciyi anlayarak pazarlama çabalarının etkilerini nasıl artırılacağı incelenecektir. bölümlendirme, sosyal etki, yenilikçiliğin yayımı, öğrenme, motivasyon, algı, tutum, karar süreçleri ve bu konuları anlamak için gerekli olan araştırma gibi konular bu derste incelenecektir.
Ayrıca bu derste pazarlama karması kararlarında tüketicinin bakışaçısını değerlendirmenin ve tüketici davranışını çalışarak etkin olarak verilecek olan kararları karşılamanın önemi vurgulanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I-tüketici davranışı ilkelerinin ve tüketici analizi için iskeletin anlaşılması
II-duygu ve idrak konularına bağlı teorilerin analizinin yapılabilmesi
III-bilişsel süreçleri kullanarak tüketicilerin ürün bilgisini nasıl topladığını anlamak
IV-tutum oluşturma teorilerini ve tutumların niyeti nasıl etkilediğini anlamak
V-tüketici karar vermek sğrecinin analiz etmek
VI-davranışı etkileyen faktörleri anlamak
VII-koşullanmaa ve öğrenme teorilerini derinlemesine analiz etmek
VIII-tüketicinin karar vermesini etkileyen faktörleri analiz etmek
IX- tüketicinin karar vermesini ve davranışını çevresel faktörlerin nasıl etkilediğini anlamak
X- tüketici davranışını etkileyen kültürel ve kültürlerarası etkenlerin anlaşılması
XI-alt kültür, sosyal sınıf, referans grupları ve ailenin tüketici kararlarına olan etkisini analiz etmek
XII-pazar bölümlendirmesi ve ürün konumlandırmasında tüketici analizinin nasıl kullanıldığını anlamak
XIII-yukarıdaki faktörler ile pazarlama karması stratejileri ile olan ilişkisini tanımlamak

Dersin İçeriği

Ders sürecinde farklı öğretim şekilleri kullanılacaktır. Zamanın çoğu sınıf içerisinde farklı aktiviteleri tartışarak geçirilecektir. derse hazır gelmek son derece önemlidir ki bu anlamda derse katılım, ders materyallerinin okunarak derse gelerek deneyimlerin paylaşılması önemlidir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici davranışına ve pazarlamaya giriş Tüketici analizi için çerçeve Ders notları ve sunum
2) Duygu ve Bilişsellik Vaka 1 - sendwine.com Vaka 2 - Gillette ve Erkek için Islak Tıraş Kremi ders notları ve sunumlar
3) Tüketicinin ürün bilgisi ve anlayışı Vaka 3 - Vicks'in sağlık deparatmanı: Scorpio projesi ders notları ve sunumlar
4) Dikkat ve anlama Vaka 4 - Electronic Arts The Sims on-line tanıtımı ders notları ve sunumlar
5) Tutum ve Niyet Vaka 5 - Aqualisa Quartz: Daha kolay duş alma ders notları ve sunumlar
6) Tutum ve niyet Vaka 5 - Aqualisa Quartz: daha kolay duş alma ders notları ve sunumlar
7) Tüketici Karar Vermesi Vaka - Terry'nin grubu : Hatıra çikolatası tasarımlama ders notları ve sunumlar
8) Davranış/Koşullanma ve Öğrenme Süreçlerine giriş Vaka 7 - TIVO ders notları ve sunumlar
9) Tüketiciyi etkileme Vaka 8 - Marka-Kişi ilişkisini inceleme : üç hayat tarihi ders notları ve sunumlar
10) Çevreye giriş Kültür ve Kültürlerarası Etkileşim Vaka 9 - New Coke tanıtımı Vaka 10 - Avon.com ders notları ve sunumlar
11) Altkültürler ve sosyal sınıf Referans grupları ve aile Vaka 11 - Yla Eason Vaka 12 - Harley Davidson Posse sürüşü ile marka cemiyeti yaratma ders notları ve sunumlar
12) Pazar bölümlendirmesi ve ürün konumlandırması Tüketici davranışı ve ürün stratejisi Vaka 13 - Clust.com: daha fazla düşle daha az öde Vaka 14 - Dewar's: 1990larda markayı yeniden konumlandırma ders notları ve sunumlar
13) Tüketici davranışı ve tutundurma stratejisi Vaka 15 - Heineken N.V.: Küresel markalama ve reklam ders notları ve sunumlar
14) Tüketici davranışı ve fiyatlandırma stratejisi Vaka 16 - Fisher-Price Toys, Inc. ders notları ve sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: COURSE TEXT BOOK: Consumer Behavior & Marketing Strategy, 8/e
J. Paul Peter, University of Wisconsin -- Madison
Jerry C. Olson, Pennsylvania State University -- University Park
Diğer Kaynaklar: Graham, J. (2010). Critical Thinking in Consumer Behavior: Cases and Experiential Exercises. 2nd Ed. Prentice Hall.
Evans, M.M.; Foxall, G. and Jamal, A. (2009) Consumer Behavior. 2nd Ed. Wiley

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 2 % 10
Uygulama 10 % 10
Sunum 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 90
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 90

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10
Final 13 114
Toplam İş Yükü 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 3
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 4
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 3
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 1
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 2
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 5
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 2
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 2
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 3
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 4
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 1
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 1
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 1
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 1
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 1