BA4311 Strategic ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4311 Stratejik Yönetim Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HAVVA PINAR İMER
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, stratejik yönetimin değerini ve sürecini vurgular. Öğrencileri yeni konularla tanıştırmanın yanı sıra, öğrencilerin önceki öğrenimlerini organizasyonlarda stratejik karar almaya entegre etmeleri ve uygulamaları beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:

1. İşletmelerde Stratejik Yönetimin rolünü ve önemini değerlendirmek.
2. Vizyon ve Misyon ile ilgili konulara aşina olmak.
3. İç ve dış ortamları analiz ederken güncel teknolojileri (yapay zeka, bilgi işleme, dijital) kullanmak.
4. İşletmelerde üç düzeyde kullanılabilecek stratejileri öğrenmek.
5. Strateji geliştirme süreçlerini ve yöntemlerini kullanmak.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Vaka Çalışması, Teknoloji Destekli Öğrenme, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Okuma, Tartışma şeklindedir.
Stratejik Yönetim dersi, organizasyonların uzun vadeli hedeflerini belirlemelerine ve bu hedeflere ulaşmak için gerekli stratejileri geliştirmelerine odaklanır. Ders, stratejik analiz, rekabet avantajı sağlama ve strateji uygulama süreçlerini kapsar. Öğrenciler, gerçek dünya örnekleri üzerinden stratejik düşünme becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş/Müfredatın Genel Görünümü
2) Stratejik Yönetimin Doğası (Bölüm 1) Ödev
3) İş Vizyonu ve Misyonu (Bölüm 2) Ödev
4) Dış Değerlendirme (Bölüm 3) Ödev
5) İç Değerlendirme (Bölüm 4) Ödev
6) Eylemdeki Stratejiler (Bölüm 5) Ödev
7) Eylemdeki Stratejiler (Bölüm 5) Ödev
8) Vize Sınavı
9) Strateji Analizi ve Seçimi (Bölüm 6) Ödev
10) Stratejileri Uygulama Yönetim ve Pazarlama Sorunları (Bölüm 7) Ödev
11) Stratejileri Uygulama Finans ve Muhasebe Sorunları (Bölüm 8) Ödev
12) Strateji Değerlendirmesi ve Yönetişim (Bölüm 9) Ödev
13) İş Etiği ve Çevresel Sürdürülebilirlik (Bölüm 10) Ödev
14) Küresel ve Uluslararası Sorunlar (Bölüm 11) Ödev

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Strategic Management, Global Edition, 17th Edition, Authors: David, Fred | David, Forest, Textbook

Students are required to get the access-codes for the online portal of the textbook. The codes already include access to the electronic version of the textbook and online assignments from MyLab.
The hard copy of book, e-text and code of MyLab can be obtained at Bahçeşehir University Bookstore or via this link:
If you prefer to read using a hard copy, you can still get one in addition to the code.
(This link covers hard copy of book, e-text and Code of Mylab)
(KITAP+BAU KOD) HE-David- Strategic Management GE 17/e (Kod içinde e-kitap erişimi de mevcuttur.)

(This link covers only e-text and Code of Mylab)
(BAU KOD) HE-MylabManagement-David-Strat Man-GE-17 (Kod içinde e-kitap erişimi de mevcuttur.)

You need to use access-code to register the appropriate section of BA 4311. Please follow the instructions in Itslearning.
Diğer Kaynaklar: Lecturer's Slides

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 12 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 96
Küçük Sınavlar 12 36
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4