FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4311 | Stratejik Yönetim | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HAVVA PINAR İMER Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, stratejik yönetimin değerini ve sürecini vurgular. Öğrencileri yeni konularla tanıştırmanın yanı sıra, öğrencilerin önceki öğrenimlerini organizasyonlarda stratejik karar almaya entegre etmeleri ve uygulamaları beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: 1. İşletmelerde Stratejik Yönetimin rolünü ve önemini değerlendirmek. 2. Vizyon ve Misyon ile ilgili konulara aşina olmak. 3. İç ve dış ortamları analiz ederken güncel teknolojileri (yapay zeka, bilgi işleme, dijital) kullanmak. 4. İşletmelerde üç düzeyde kullanılabilecek stratejileri öğrenmek. 5. Strateji geliştirme süreçlerini ve yöntemlerini kullanmak. |
Dersin öğretim yöntemleri Vaka Çalışması, Teknoloji Destekli Öğrenme, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Anlatım, Okuma, Tartışma şeklindedir. Stratejik Yönetim dersi, organizasyonların uzun vadeli hedeflerini belirlemelerine ve bu hedeflere ulaşmak için gerekli stratejileri geliştirmelerine odaklanır. Ders, stratejik analiz, rekabet avantajı sağlama ve strateji uygulama süreçlerini kapsar. Öğrenciler, gerçek dünya örnekleri üzerinden stratejik düşünme becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş/Müfredatın Genel Görünümü | |
2) | Stratejik Yönetimin Doğası (Bölüm 1) | Ödev |
3) | İş Vizyonu ve Misyonu (Bölüm 2) | Ödev |
4) | Dış Değerlendirme (Bölüm 3) | Ödev |
5) | İç Değerlendirme (Bölüm 4) | Ödev |
6) | Eylemdeki Stratejiler (Bölüm 5) | Ödev |
7) | Eylemdeki Stratejiler (Bölüm 5) | Ödev |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Strateji Analizi ve Seçimi (Bölüm 6) | Ödev |
10) | Stratejileri Uygulama Yönetim ve Pazarlama Sorunları (Bölüm 7) | Ödev |
11) | Stratejileri Uygulama Finans ve Muhasebe Sorunları (Bölüm 8) | Ödev |
12) | Strateji Değerlendirmesi ve Yönetişim (Bölüm 9) | Ödev |
13) | İş Etiği ve Çevresel Sürdürülebilirlik (Bölüm 10) | Ödev |
14) | Küresel ve Uluslararası Sorunlar (Bölüm 11) | Ödev |
Ders Notları / Kitaplar: | Strategic Management, Global Edition, 17th Edition, Authors: David, Fred | David, Forest, Textbook Students are required to get the access-codes for the online portal of the textbook. The codes already include access to the electronic version of the textbook and online assignments from MyLab. The hard copy of book, e-text and code of MyLab can be obtained at Bahçeşehir University Bookstore or via this link: If you prefer to read using a hard copy, you can still get one in addition to the code. (This link covers hard copy of book, e-text and Code of Mylab) (KITAP+BAU KOD) HE-David- Strategic Management GE 17/e (Kod içinde e-kitap erişimi de mevcuttur.) (This link covers only e-text and Code of Mylab) (BAU KOD) HE-MylabManagement-David-Strat Man-GE-17 (Kod içinde e-kitap erişimi de mevcuttur.) You need to use access-code to register the appropriate section of BA 4311. Please follow the instructions in Itslearning. |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's Slides |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 12 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 96 |
Küçük Sınavlar | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |