BA4214 E-Business and Internet MarketingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4214 E-İşletme ve İnternet Pazarlaması Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, e-ticaret kavramını literatür ve uygulama kapsamında öğretmeyi amaçlamaktadır. Dijital dönüşümü ve e-ticaret faaliyetlerini etkileyen faktörleri ortaya koymak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders, öğrencilere e-ticaret ve dijital dönüşüm ve pazarlama, strateji ve finansal yönetim gibi ilgili alanlar hakkında sadece önemli akademik değil aynı zamanda pratik içgörüler sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:

1) Elektronik ticaretin faaliyetlerini organize edebilme ve planlama yeteneği kazanabilme
2) Elektronik ticaretin faaliyetlerini gerçekleştirebilme
3) Küresel pazarlarda e-ticaretin uygulamalarını belirleyebilme
4) İnternet ve teknolojik gelişmelerin işletmeler üzerindeki etkisini ifade edebilme
5) Küresel pazarda e-ticaretin önemini değerlendirebilme

Dersin İçeriği

Bu derste, internet altyapısı, internette pazarlama, internet sayfası hazırlama, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya kullanımı, viral pazarlama gibi konular başta olmak üzere digital pazarlama ile ilgili kavramların teorik ve pratik boyutları incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı, Müfredat tanımı, E-ticarete giriş.
2) E-ticarete giriş, e-ticaretin tanımı, kapsamı ve temel istatistikleri, E-ticaret ve Geleneksel Ticaret, E-Ticaretin Tarihçesi, EDI'nin Önemi, özellikleri ve faydaları, E-Ticaretin Etkileri, Zorlukları ve Sınırlamaları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve E-Ticaret, E-Ticaret Altyapısı.
3) E-ticarette temel kavramlar ve iş modelleri: İşletmeden İşletmeye, İşletmeden Müşteriye, Müşteriden Müşteriye, İşletmeden Hükümete, İşletmeden Çalışana, E-ticaret stratejisi, Başarılı e-ticareti etkileyen faktörler. Grupların oluşturulması ve eğitmene bildirilmesi için son gün.
4) Pazarlama stratejileri ve E-Ticaret: Web sitesi - Web sitesi bileşenleri, E-Ticaret için web sitesi konsepti ve tasarımı, Kurumsal Web Sitesi - Portal - Arama Motoru - İnternet Reklamcılığı, İnternet'in rekabetçi bir reklam ortamı olarak ortaya çıkışı, İnternet reklamcılık modelleri, Mobil Ticaret.
5) E-Ticaret Güvenliği ve Ödeme Sistemleri Ön ödemeli ve Sonra ödemeli ödeme sistemleri, e-nakit, e-çek, Akıllı Kart, Kredi Kartı
6) Dijital pazarlama, Dijital dönüşüm çerçevesi: Dijital dönüşüm piramidi: İş modeli/iş stratejisi Kurumsal uygulama/iş modeli, operasyonlar, kolaylaştırıcı teknolojiler, Yapay zeka, Endüstri 5.0
7) Quiz 1. ve 6. haftalar arasında işlenen konular çalışılmalıdır.
8) İnternet pazarlaması, İnternet pazarlamasının amacı. İnternet pazarlama iletişiminin amaçları. İnternet pazarlaması, İnternet pazarlamasının amacı. İnternet pazarlama iletişiminin amaçları
9) E-Ticarette Dijital Pazarlama Kanalları, Mobil Pazarlama
10) Sosyal Medyanın E-Ticaret Üzerindeki Etkisi, Etkileyici Pazarlama
11) Tüketici Davranışı Pazar Araştırması ve Reklamcılık
12) E-Ticarette İzinli Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
13) Sunum
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kalakota, Ravi, “Frontiers of Electronic Commerce”, 2004, Addison – Wesley, Delhi.
Rayport, Jeffrey F. and Jaworksi, Bernard J, “Introduction to E–Commerce”, 2003,
E-Ticaret: Kavramlar, Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto, 2020, ISBN: 978-6054613-64-9, sf. 110-117
Diğer Kaynaklar: Lecturer's Slides

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 90.5
Proje 1 10
Küçük Sınavlar 1 3
Toplam İş Yükü 142.5

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek