İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3560 | Pazarlama Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin, pazarlama yönetimi ile ilgili kavramları derinlemesine anlamalarını sağlayarak, karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarına sorgulayıcı düşünme yöntemi ile etkin çözümler üretebilmelerini sağlamaktır. Bugünkü piyasa şartlarının yeni öğelerini anlamak ve bu karmaşık çevreye uygun pazarlama stratejileri geliştirebilmek işletmelerin başarısı için büyük öne taşımaktadır. Bu sebeple ders, öğrencilere kavramları içselleştirmelerini sağlamanın yanısıra güncel örneklerle çözüm üretme becerileirni de geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Pazarlamanın temel kavramlarını bilerek pazarlama problemlerini tanır, çözüm önerileri geliştirir ve yazılı ve sözlü olarak sunar. 2. Pazarlama kararlarını yasal ve etik çerçevede değerlendirebilir. 3. Pazarlama planın tüm öğelerini (Pazar bölümlendirme, hedef kitle seçimi, konumlandırma ve pazarlama karması unsurları) bilir ve stratejik etkilerini anlayarak pazarlama planı geliştirebilir. 4. Küresel ve yerel ölçekte rekabet analizi yaparak sürdürülebilir rekabet avantajlarını pazarlama açısından değerlendirebilir |
Ders temel pazarlama konseptlerini (Bölümlendirme,hedef kitle,konumlandırma) içermektedir.Bunun haricinde pazarlama çevresi gibi konularıda içermektedir.Derste örnek olay analizleri ve makaleler tartışılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 21. Yüzyıl Stratejik Planlama ve Pazarlama Yönetim Süreci için Pazarlama tanımlama | |
2) | Pazarlama Araştırması: Karar Verme Süreci ve Sistemleri | |
3) | Tüketici Davranışı | |
4) | İşletme, Hükümet ve Kurumsal Alış | |
5) | Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma | |
6) | Ürün ve Marka Stratejisi | |
7) | Yeni Ürün planlaması ve Geliştirme | |
8) | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | |
9) | Kişisel Satış, İlişki Kurma ve Satış Yönetimi | |
10) | Dağıtım Stratejisi | |
11) | Fiyatlandırma Stratejisi | |
12) | Hizmet Pazarlama | |
13) | Küresel Pazarlama | |
14) | Genel Tekrar ve sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | J. Paul Peter and James H. Donnelly, Jr.( 2009), Marketing Management, 10th Edition,McGraw-Hill International edition |
Diğer Kaynaklar: | •Philip Kotler, Kevin Keller (2009), Marketing Management, 13th Edition, Prentice Hall •Case assignments |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Sunum | 10 | % 10 |
Projeler | 15 | % 15 |
Ara Sınavlar | 20 | % 20 |
Final | 25 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 49 |
Ödevler | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 11 | 22 |
Final | 12 | 83 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 5 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 4 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 5 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 3 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 4 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 5 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 5 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 4 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 3 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 4 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 4 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 3 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 4 |