DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3211 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere son derece rekabetçi iş ortamlarında İnsan Kaynakları Yönetiminin stratejik önemi hakkında bir anlayış kazandırmak; Yöneticilerin ve İnsan Kaynakları Uzmanlarının kuruluşların insan varlıklarını yönetmede üstlenmeleri gereken roller hakkında bir farkındalık sağlamaktır. Ders ayrıca öğrencilerin etkili stratejik Kaynak Yönetimi endişeleri/konuları hakkında kritik sorular sormalarını sağlayarak anlamlı araştırmalar yürütülmesini ve şirketlerin İK ve stratejik yönetimi alanında anlamlı katkılarda bulunulmasını sağlar. Ders, planlama ve etkili işe alım ve seçim, eğitim ve geliştirme, performans yönetimi, tazminat yönetimi ve işçi ilişkilerinin yönetimi gibi İK işlevleri gibi konulara odaklanır. Dönem boyunca İK ile ilgili titiz güncel araştırma makaleleri ve vakalar ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1. İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini ve organizasyonlardaki rolünü değerlendirme. 2. İşe alım ve seçim süreçleriyle ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olma. 3. İşe alım, çalışan verisi toplama ve pazar araştırmasında güncel teknolojilerin (yapay zeka, bilgi işleme ve dijital araçlar gibi) uygulamalarını anlama. 4. Çalışan eğitimi, performans değerlendirmesi, tazminat, çalışan memnuniyeti, işyeri güvenliği ve iş etiği konusunda uzmanlığa sahip olma. 5. İş hedefleriyle uyumlu İK stratejileri geliştirme ve işgücü planlaması yapma yeteneğini değerlendirme. |
Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Teknoloji Destekli Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Tartışma şeklindedir. İnsan Kaynakları Yönetimi dersi, organizasyonlardaki insan kaynakları süreçlerini ve stratejilerini ele alır. Bu ders, işe alım, eğitim ve gelişim, performans yönetimi ve çalışan ilişkileri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili insan kaynakları politikaları geliştirme ve uygulama becerilerini kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bölüm 1-Oryantasyon İK'ye Giriş | |
2) | Bölüm 1-İK'ye Giriş Tartışma ve soru bölümleri | |
3) | Bölüm 3- İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejisi ve Analizi | |
4) | Bölüm 4- İş Analizi ve Yetenek Yönetimi Süreci | İş analizi örnekleri Grup etkinliği 1 Gruplar halinde çalışarak, bir müşteri hizmetleri temsilcisi ve banka müdürü için bir iş tanımı hazırlayın/farklılıkları karşılaştırın. |
5) | Konuk Konuşmacı - İnsan Kaynakları Yöneticisi Konu IK'daki güncel uygulamalar | |
6) | Bölüm 5- Personel Planlama ve İşe Alma | Grup etkinliği 2 Uygulama örneği: Yetenek yönetimi |
7) | Bölüm 6 - Çalışan Testleri ve Seçimi | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Bölüm 8- Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek Bölüm 9- Performans Yönetimi ve Değerlendirmesi | |
10) | Bölüm 12, 13 Tazminat --Stratejik Ödeme Planları Oluşturma --Faydalar ve Hizmetler | |
11) | Bölüm 14 -17 Zenginleştirme --Olumlu çalışan ilişkileri kurma Küresel İK'yı Yönetme | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Konuk Konuşmacı, Yapay Zeka ve İnsan Kaynakları Yönetimi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dessler, G. (2017), Human Resource Management, (Ed. 15), NJ: Pearson Education, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings and/or list of readings, cases will be distributed in class. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Ödev | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 54 |
Ödevler | 13 | 13 |
Küçük Sınavlar | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |