REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA3211 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere son derece rekabetçi iş ortamlarında İnsan Kaynakları Yönetiminin stratejik önemi hakkında bir anlayış kazandırmak; Yöneticilerin ve İnsan Kaynakları Uzmanlarının kuruluşların insan varlıklarını yönetmede üstlenmeleri gereken roller hakkında bir farkındalık sağlamaktır. Ders ayrıca öğrencilerin etkili stratejik Kaynak Yönetimi endişeleri/konuları hakkında kritik sorular sormalarını sağlayarak anlamlı araştırmalar yürütülmesini ve şirketlerin İK ve stratejik yönetimi alanında anlamlı katkılarda bulunulmasını sağlar. Ders, planlama ve etkili işe alım ve seçim, eğitim ve geliştirme, performans yönetimi, tazminat yönetimi ve işçi ilişkilerinin yönetimi gibi İK işlevleri gibi konulara odaklanır. Dönem boyunca İK ile ilgili titiz güncel araştırma makaleleri ve vakalar ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1. İnsan kaynakları yönetiminin işlevlerini ve organizasyonlardaki rolünü değerlendirme. 2. İşe alım ve seçim süreçleriyle ilgili güncel konular hakkında bilgi sahibi olma. 3. İşe alım, çalışan verisi toplama ve pazar araştırmasında güncel teknolojilerin (yapay zeka, bilgi işleme ve dijital araçlar gibi) uygulamalarını anlama. 4. Çalışan eğitimi, performans değerlendirmesi, tazminat, çalışan memnuniyeti, işyeri güvenliği ve iş etiği konusunda uzmanlığa sahip olma. 5. İş hedefleriyle uyumlu İK stratejileri geliştirme ve işgücü planlaması yapma yeteneğini değerlendirme. |
Dersin öğretim yöntemleri Örnek Olay İnceleme, Teknoloji Destekli Öğrenme, Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Tartışma şeklindedir. İnsan Kaynakları Yönetimi dersi, organizasyonlardaki insan kaynakları süreçlerini ve stratejilerini ele alır. Bu ders, işe alım, eğitim ve gelişim, performans yönetimi ve çalışan ilişkileri gibi konuları kapsar. Öğrenciler, etkili insan kaynakları politikaları geliştirme ve uygulama becerilerini kazanacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bölüm 1-Oryantasyon İK'ye Giriş | |
2) | Bölüm 1-İK'ye Giriş Tartışma ve soru bölümleri | |
3) | Bölüm 3- İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejisi ve Analizi | |
4) | Bölüm 4- İş Analizi ve Yetenek Yönetimi Süreci | İş analizi örnekleri Grup etkinliği 1 Gruplar halinde çalışarak, bir müşteri hizmetleri temsilcisi ve banka müdürü için bir iş tanımı hazırlayın/farklılıkları karşılaştırın. |
5) | Konuk Konuşmacı - İnsan Kaynakları Yöneticisi Konu IK'daki güncel uygulamalar | |
6) | Bölüm 5- Personel Planlama ve İşe Alma | Grup etkinliği 2 Uygulama örneği: Yetenek yönetimi |
7) | Bölüm 6 - Çalışan Testleri ve Seçimi | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Bölüm 8- Çalışanları Eğitmek ve Geliştirmek Bölüm 9- Performans Yönetimi ve Değerlendirmesi | |
10) | Bölüm 12, 13 Tazminat --Stratejik Ödeme Planları Oluşturma --Faydalar ve Hizmetler | |
11) | Bölüm 14 -17 Zenginleştirme --Olumlu çalışan ilişkileri kurma Küresel İK'yı Yönetme | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Konuk Konuşmacı, Yapay Zeka ve İnsan Kaynakları Yönetimi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dessler, G. (2017), Human Resource Management, (Ed. 15), NJ: Pearson Education, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings and/or list of readings, cases will be distributed in class. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | % 10 |
Ödev | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 54 |
Ödevler | 13 | 13 |
Küçük Sınavlar | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |