BA2224 Principles of Accounting IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA2224 Muhasebenin Temel İlkeleri II Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU
Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Endüstri Mühendisliği, Finansal Ekonomi, Lojistik.
Dersin Amacı: Muhasebenin İlkeleri I dersinin devamı niteliğinde bir derstir. Dersin amacı; dönen ve duran varlık yönetimi, kısa ve uzun vadeli borçlar ve sermaye, nakit akım ve finansal tablolar hakkında bilgi sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Muhasebe terminoloji öğrenir
2. Hesap tablosunu öğrenir
3. Muhasebe kayıtlarını öğrenir
4. Finansal tablolar üzerindeki işlemlerin etkilerini öğrenir.
5. Alacaklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
6. Uzun vadeli varlıklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
7. Uzun vadeli borçlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
8. Sermaye konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
9. Özkaynak hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
10. Nakit akış tabloları hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
11. Mali tablo analizi konusunda yeterli bilgiye sahip olur

Dersin İçeriği

1. Ticari Alacaklar
2. Maddi Duran Varlıklar
3. Maddi Olmayan Duran Varlıklar
4. Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar
5. Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar
6. Ortaklıklar
7. Ortaklıklar
8. Vize sınavı
9. Ödenmiş Sermaye ve Bilanço
10. Bilanço
11. Dağıtılmamış Karlar
12. Gelir Tablosu
13. Nakit Akım Tablosu
14. Finansal Tablolar Analizi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ticari Alacaklar : Giriş
2) Karşılık Ayırma, Dolaysız Yöntem ve Alacak Senetleri
3) Amortisman
4) Maddi Olmayan Duran Varlıklar, Doğal Kaynaklar
5) Kısa Vadeli Borçlar: Satış Vergisi,
6) Tahvil ve Bonolar
7) Ders Tekrarı ve Örnek Problemler
8) Ticari Şirketler
9) Çıkarılmış Sermaye, Geçmiş Yıl Karları, Nakit Temettüler
10) Kurumlar: hisse temettüleri, Hazine Senetleri, Geçmiş Yıllar Karları
11) Nakit Akım Tablosu
12) Finansal Tablolar Analizi: Dikey ve Yatay Analiz
13) Finansal Tablolar Analizi: Oran Analizi
14) Ders Tekrarı ve Örnek Çözümler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Accounting,
Authors: Horngren, Harrison, Oliver,
2009, 8.Edition ISBN: 13-978-0-13-609342-8
Diğer Kaynaklar: Financial Accounting,
Authors: Jan R. Williams, Susan F. Haka, Mark S. Bettner

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ödev 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 72
Ödevler 14 14
Küçük Sınavlar 11 11
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.