FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2224 | Muhasebenin Temel İlkeleri II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU Doç. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Endüstri Mühendisliği, Finansal Ekonomi, Lojistik. |
Dersin Amacı: | Muhasebenin İlkeleri I dersinin devamı niteliğinde bir derstir. Dersin amacı; dönen ve duran varlık yönetimi, kısa ve uzun vadeli borçlar ve sermaye, nakit akım ve finansal tablolar hakkında bilgi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Muhasebe terminoloji öğrenir 2. Hesap tablosunu öğrenir 3. Muhasebe kayıtlarını öğrenir 4. Finansal tablolar üzerindeki işlemlerin etkilerini öğrenir. 5. Alacaklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 6. Uzun vadeli varlıklar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 7. Uzun vadeli borçlar hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 8. Sermaye konusunda yeterli bilgiye sahip olur. 9. Özkaynak hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 10. Nakit akış tabloları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. 11. Mali tablo analizi konusunda yeterli bilgiye sahip olur |
1. Ticari Alacaklar 2. Maddi Duran Varlıklar 3. Maddi Olmayan Duran Varlıklar 4. Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar 5. Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar 6. Ortaklıklar 7. Ortaklıklar 8. Vize sınavı 9. Ödenmiş Sermaye ve Bilanço 10. Bilanço 11. Dağıtılmamış Karlar 12. Gelir Tablosu 13. Nakit Akım Tablosu 14. Finansal Tablolar Analizi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ticari Alacaklar : Giriş | |
2) | Karşılık Ayırma, Dolaysız Yöntem ve Alacak Senetleri | |
3) | Amortisman | |
4) | Maddi Olmayan Duran Varlıklar, Doğal Kaynaklar | |
5) | Kısa Vadeli Borçlar: Satış Vergisi, | |
6) | Tahvil ve Bonolar | |
7) | Ders Tekrarı ve Örnek Problemler | |
8) | Ticari Şirketler | |
9) | Çıkarılmış Sermaye, Geçmiş Yıl Karları, Nakit Temettüler | |
10) | Kurumlar: hisse temettüleri, Hazine Senetleri, Geçmiş Yıllar Karları | |
11) | Nakit Akım Tablosu | |
12) | Finansal Tablolar Analizi: Dikey ve Yatay Analiz | |
13) | Finansal Tablolar Analizi: Oran Analizi | |
14) | Ders Tekrarı ve Örnek Çözümler |
Ders Notları / Kitaplar: | Accounting, Authors: Horngren, Harrison, Oliver, 2009, 8.Edition ISBN: 13-978-0-13-609342-8 |
Diğer Kaynaklar: | Financial Accounting, Authors: Jan R. Williams, Susan F. Haka, Mark S. Bettner |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 72 |
Ödevler | 14 | 14 |
Küçük Sınavlar | 11 | 11 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |