BA2224 Principles of Accounting IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİK BİLGİSAYARÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MATEMATİK BİLGİSAYAR
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA2224 Muhasebenin Temel İlkeleri II Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU
Prof. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL
Prof. Dr. FATMA ÖZKUL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Muhasebenin İlkeleri I dersinin devamı niteliğinde bir derstir. Dersin amacı; dönen ve duran varlık yönetimi, kısa ve uzun vadeli borçlar ve sermaye, nakit akım ve finansal tablolar hakkında bilgi sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dönen varlıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; nakit, alacaklar, stoklar gibi.
2) Duran varlıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; maddi duran varlıklar, maddi olmayan varlıklar ve doğal kaynaklar gibi.
3) Kısa ve uzun vadeli yükümlülükler hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar, ödenecek vergiler, maaşlar, faizler, senetli borçlar gibi.
4) Türk muhasebe uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; katma değer vergisi ve bordro hazırlama gibi.
5) Ortaklıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; ortaklık türleri, nasıl kurulacağı, nasıl yönetileceği ve nasıl tasfiye edileceği gibi,
6) Şirketler hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar; hisse senedi nasıl ihraç edilir, hisse senedi çeşitleri gibi.
7) Şirketlerin Dağıtılmamış kar hesabı, temettü türleri ve hesaplamaları hakkında bilgi sahibi olmalıdırlar.
8) İşletmelerin finansal durumunu değerlendirmek için bazı finansal oranları kullanmayı bilmelidirler.
9) Finansal faaliyetlerin finansal tablolar üzerindeki etkilerini anlamalıdırlar.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Anlatım, Problem Çözme şeklindedir.
Bu ders, muhasebenin temel ilkelerini ileri düzeyde ele alarak finansal tabloların analizi ve maliyet muhasebesi konularına odaklanır. Öğrenciler, işletmelerin finansal performansını değerlendirmek için bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosu gibi unsurları kullanmayı öğrenir. Ayrıca, karar alma süreçlerini desteklemek için maliyet yönetimi teknikleri geliştirilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders müfredatının açıklanması. Ders Programı İncelemesi, Beklentiler ve notlandırma
2) Bölüm 9: Alacaklar ve Tahsil Edilemeyen Alacaklar İçin Ayrılan Karşılıklar: Alacak Türleri, Tahsil edilemeyen alacakların muhasebeleştirilmesi
3) Bölüm 9: Alacaklar ve Tahsil Edilemeyen Alacaklar İçin Ayrılan Karşılıklar: Karşılık yöntemi, Doğrudan silme yöntemi HW1, Quiz1
4) Bölüm 10: Tesis varlıkları, Doğal kaynaklar ve Maddi olmayan varlıklar: Bir Tesis varlığının maliyetinin ölçülmesi ve amortisman HW2, Quiz 2
5) Bölüm 10: Bitki varlıkları, Doğal kaynaklar ve Maddi olmayan varlıklar Bitki varlıklarının elden çıkarılması: Doğal kaynakların ve maddi olmayan varlıkların muhasebeleştirilmesi HW3, Quiz 3
6) Bölüm 11: Cari Yükümlülükler: A/P N/P, diğer kısa vadeli borçlar HW4, Quiz 4
7) Bölüm 11: Cari Yükümlülükler: KDV, Türkiye'de Bordro HW5, Quiz 5
8) İnceleme: Soru oturumu
9) Bölüm 12: Ortaklıklar: Ortaklıkların organizasyonu, kar ve zarar dağılımı HW6, Quiz 6
10) Bölüm 12: Ortaklık: Yeni bir ortağın kabulü, bir ortağın çekilmesi, bir ortaklığın tasfiyesi HW7, Quiz 7
11) Bölüm 13: Şirketler: Hisse senedi, adi hisse senedi, imtiyazlı hisse senedi ve hazine hisse senedi ihracı HW8, Quiz 8
12) Bölüm 13: Şirketler: Temettüler, elde tutulan kazanç tablosu HW9, Quiz 9
13) Soru oturumu: Bölüm 12, Bölüm 13
14) Genel Tekrar HW10, Quiz 10

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Horngren’s Accounting, the Financial Chapters,
Pearson, 11th Global Edition
Authors: Nobles, Mattison, Matsumura
Diğer Kaynaklar: Other required readings will be uploaded to Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 20
Ödev 10 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 40
Ödevler 11 33
Küçük Sınavlar 11 33
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek