YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA2223 | Muhasebenin Temel İlkeleri I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FİGEN TÜRÜDÜOĞLU Prof. Dr. HÜMEYRA ADIGÜZEL Prof. Dr. FATMA ÖZKUL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Muhasebe İlkeleri I, öğrencilere finansal muhasebenin temellerini tanıtan bir derstir. Finansal muhasebe, yatırımcılar ve alacaklılar gibi dış kullanıcılar için ekonomi ve finansal bilgi sağlayan muhasebe alanıdır. Bu ders esas olarak muhasebe döngüsü, kayıt ve ayarlama süreci ve pazarlama operasyonları için muhasebe ile ilgilenir. Bu dersi tamamladıktan sonra, öğrencilerin finansal bilgileri nasıl kaydedeceklerini ve finansal tabloları nasıl hazırlayacaklarını öğrenmeleri beklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler; 1. Yeni bir disiplini detaylı bir şekilde kavramayı öğrenme 2. Finansal konularda iyi bir altyapı oluşturma 3. Finansal raporlama hakkında temel bilgileri öğrenme 4. Finansal faktörlerin iş performansı üzerindeki etkilerini öğrenmek, kısacası neden-sonuç ilişkileri kurma. 5. Bu disiplinin İngilizce terminolojisini öğrenme |
Dersin öğretim yöntemleri Anlatım, Problem Çözme şeklindedir. Muhasebe İlkeleri I dersi, finansal muhasebenin temel kavramlarını ve uygulamalarını öğretir. Bu ders, bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosu gibi temel finansal tabloların hazırlanmasını ve analizi konularını kapsar. Öğrenciler, muhasebe döngüsünü ve temel muhasebe ilkelerini uygulamalı olarak öğrenerek, mali raporlama becerilerini geliştireceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon Ders müfredatının ve muhasebe laboratuvarımın açıklaması | |
2) | Muhasebe ve İş Ortamı Muhasebe mesleği, muhasebe kavramları ve prensipleri, muhasebe denklemi, işletme performansını değerlendirmek için finansal tabloların kullanılması | Quiz |
3) | Ticari İşlemlerin Kaydedilmesi Hesap, günlük ve defter; borçlar, alacaklar ve çift taraflı muhasebe; işlem kayıt sürecinin adımları | Ödev Homework |
4) | Ticari İşlemlerin Kaydedilmesi İşlemlerin günlük olarak tutulması ve deneme bakiyesinin hazırlanması | Quiz Ödev |
5) | Ayarlama Süreci Tahakkuk esaslı muhasebe ile nakit esaslı muhasebe, ayarlama girişleri | Quiz Ödev |
6) | Ayarlama Süreci Ayarlanmış deneme bakiyesi ve tabloların hazırlanması, finansal tablolar arasındaki ilişkiler | Quiz Ödev |
7) | Dönem ortası tekrarı | |
8) | Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması Hesapların kapatılması, kapanış sonrası deneme bakiyesi | Quiz Ödev |
9) | Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması Varlıkların ve yükümlülüklerin sınıflandırılması, sınıflandırılmış bilanço | Quiz Ödev |
10) | Merchandising Operasyonları İki tür envanter sistemi, envanter satın alımını hesaba katar | Quiz Ödev |
11) | Merchandising Operasyonları Envanter satış hesabı | Quiz Ödev |
12) | Mal Envanteri Envanter maliyetlendirme yöntemleri | Quiz Ödev |
13) | Mal Envanteri Envanter maliyetlendirme yöntemleri | Quiz Ödev |
14) | Dönem tekrarı, problem çözümü |
Ders Notları / Kitaplar: | The name and other information of the e-textbook are given below; Horngren’s Accounting, the Financial Chapters, Pearson, 11th Global Edition Authors: Nobles, Mattison, Matsumura Resourses are very important for this course. Students must have the CODE (not the textbook) to reach the course material (like e-textbook, power point presentations) and also to get connected to the MYACCOUNTINGLAB platform which will be used for this course. Therefore you MUST have the CODE. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | 9 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 45 |
Ödevler | 10 | 29 |
Küçük Sınavlar | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |