YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA1011 | İşletmeye Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYLA ESEN Doç. Dr. HAVVA PINAR İMER Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Doç. Dr. GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu giriş dersi, öğrencilere genel iş ortamı ve işletmelerin nasıl işlediği hakkında genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. Bu dersin amacı, işletmeler (yönetimleri ve yapıları dahil) ile sahipleri, çalışanları ve müşterileri arasındaki ilişkileri inceleyerek günümüzün değişen organizasyonlarında bireylerden (yöneticiler ve yönetici olmayanlar) beklenen roller, sorumluluklar ve beceriler hakkında bir anlayış geliştirmektir. Bu süreç ayrıca günümüz yöneticilerinin ve organizasyonlarının karşı karşıya olduğu çevresel koşullar ve baskılar hakkında bir farkındalık geliştirecektir. Özellikle, öğrenciler işletme yönetiminin dili ve temel kavram ve teorilerin "gerçek dünyaya" uygulanmasıyla tanışacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir: 1. temel işletme terminolojisi 2. bir işletmenin faaliyet gösterdiği çevredeki dinamikler 3. işletmelerin sosyal ve etik sorumluluğu 4. işletmelerin ve işletme yapılarının mülkiyeti 5. bir işletme ortamında yönetimin rolü ve işlevleri 6. operasyonlar, pazarlama ve insan kaynakları yönetimi dahil olmak üzere başlıca işletme işlevleri |
Dersin içerdiği temel konular arasında, yönetim ve yönetim fonksiyonları ile ilgili temel kavramlar, yönetim ve organizasyon düşüncesinin gelişimi, işletmenin faaliyette bulunduğu yerel ve küresel çevre, etik, yönetsel karar verme ve planlama, örgütsel yapı ve kültür ile liderlik ve motivasyon sayılabilir. Bununla birlikte, yönetim bilişim sistemleri/teknolojiler, üretim yönetimi, pazarlama ve finans ile ilgili temel kavramlar, yenilikçilik/girişimcilik gibi konulara da dönem boyunca ders içinde yer verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | İşletme Çevresi | Bovee & Thill, Ch.1 |
3) | Küresel Pazar Yeri | Bovee & Thill, Ch.3 |
4) | İş Etiği ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Bovee & Thill Ch.4 |
5) | Girişimcilik | Bovee & Thill, Ch.6 |
6) | Management Roles, Functions, and Skills | Bovee & Thill, Ch.5 |
7) | Yönetim Rolleri, İşlevleri ve Becerileri | Bovee & Thill, Ch.7 |
8) | Vize Sınavı (ders kitabından 1, 3 ve 4. bölümleri kapsayan) | |
8) | Ara sınav | |
9) | Organizasyon ve Takım Çalışması | Bovee & Thill, Ch.8 |
10) | Üretim Sistemleri | Bovee & Thill, Ch.9 |
11) | Çalışan Motivasyonu | Bovee & Thill, Ch.10 |
12) | İnsan Kaynakları Yönetimi | Bovee & Thill, Ch.11 |
13) | Pazarlamanın Sanatı ve Bilimi | Bovee & Thill , Chs.12 Online Quiz |
14) | İşletmede Finansal Konular | Ebert & Griffin, Chs. 16 & 17 |
14) | Ders Özeti |
Ders Notları / Kitaplar: | Business in Action (2020, 9th Global Edition) by Bovee, C.L. & Thill, J.V. Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: | Recommended Readings: Current issues of The Financial Times, New York Times, Bloomberg, Business Week, The Economist, Harvard Business Review, Business Strategy Review, as well as the business sections of daily local papers. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 147 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |