İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4743 | Yönetim Bilişim Sistemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | UE yardım materyali |
Dersin Amacı: | Bu ders, modern iş ortamında Yönetim Bilgi Sistemlerinin temel kavramlarına bir giriş sağlar. Öğrencilerin gerçek dünya sorunlarına ilişkin farkındalıklarını artırmak için, sınıf içi tartışmalarda vaka çalışmaları kullanılır. Bu gerçek dünya sorunları, bilgi sistemlerinin iş dünyasındaki rolünü, bilgi teknolojilerinin avantajlarını ve bilgi sistemlerinin geliştirilmesini ve yönetimini tanıtır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun sonunda şunları yapabileceksiniz: -Bilgi sistemlerinin bileşenlerini anlamak; -Bilgi Sistemlerini stratejik bir araç olarak tanımlamak; -Bilgi Sistemlerinin nasıl yönetileceğini öğrenmek; -Basit Bilgi Sistemleri tasarlayabilmek; -Bilgi Sistemleri aracılığıyla değer yaratmayı öğrenmek. |
Bu ders ile öğrenciler, aşağıdaki işletme yönetimi bölümü program çıktılarını yüksek standartlarla karşılayacaklardır. -Problem çözme becerilerine sahip olmak ve gerekli analitik tutumu geliştirmek -İş ortamında verimlilik oranını artırmak -İş ve akademik ortamda eleştirel düşünme süreciyle oluşturulan görüşleri ifade etmek -Dijital yeterliliğe sahip olmak ve gerekli teknolojiyi kullanmak -Güncel tehditleri ve iş fırsatlarını anlamak için bilgi toplamak amacıyla araştırma yapmak -Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözümler geliştirmek -Farklılıkları kabul ederek ve uyumlu bir ekip çalışması yürüterek verimli bir şekilde iletişim kurmak -Sorunları tanımlayabilmek ve doğru soruları sorabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ● MIS Nedir? Neden MIS? ● Dijital Dönüşüm ve Neden Dijital Dönüşüm ● Bilgisayarda Arka Plan ve İlgili Olayların Tarihi; ● Dijitalleşmeden Dijitalleşmeye ve Dijital Dönüşüme ● COVID-19 Etkisi | 1- İşletmeniz Dijital Bir Geleceğe Hazır mı? 2- Yalın Girişim Neden Her Şeyi Değiştiriyor? Kısa Kendini Tanıtma videoları |
2) | ● Karar Verme Esasları ● Veri, Bilgi, Bilgi, ● Karar Destek Sistemleri | Web Araması Kişisel Deneyim VAKA: Valley Fudge Factory |
3) | ● İkinci Platformdan Üçüncü Platform Teknolojilerine Göç ● ERP ve Postmodern ERP | VALLEY FUDGE CASE |
4) | ● Dijital Dönüşüm Stratejisi Oluşturma ● Mevcut seviyenin değerlendirilmesi ● Adım adım strateji geliştirme ● Tuzaklar | VALLEY FUDGE CASE |
5) | ● Sosyal Medya ve Mobil Teknolojiler ● Bulut ve Bulut Teknolojileri -SaaS, -PaaS, -IaaS, -DaaS | |
6) | ● SaaS Sunumları ● Büyük Veri: İşletmeler İçin Ne Anlama Geliyor ve Bununla Nasıl Başa Çıkılır ● Veri Görselleştirme | Farklı Fonksiyonel Alanlarda SaaS'ı Araştırın |
7) | ● Tableau Sınıfta Uygulamalı Egzersiz | Katılımcıların Tableau yazılımını yüklemeleri ve ona aşina olmaları gerekmektedir |
8) | Vize Sınavı | |
9) | ● Analitik - Tanımlayıcı, - Tahmini, - Önerici | Tableau Yazılımı bilgisayarlarınızda hazır olmalıdır |
10) | ● Makine Öğrenmesi Temelleri ● ML Uygulama Alanları | |
11) | ● Siber Güvenlik | Sınıfta Tableau egzersizi. Dersten önce Tableau'nun temellerine aşina olduğunuzdan emin olun Çevrimiçi olarak Tableau videoları ve eğitimleri mevcuttur Lütfen dosyaları BB sayfasından bilgisayarınıza indirin |
12) | ● Teknoloji Planı Sunumları | Her takım 10 dakikada sunumunu yapacaktır. |
13) | ● Bozucu Teknolojiler ve Dijital Dönüşümün Geleceği | Bozucu Teknoloji Uygulamalarını Arayın |
14) | ● İnceleme, Tartışmalar ve Kapanış Konuşmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Required Textbook/Gerekli Ders Kitabı: -Business Driven Information Systems by Paige Baltzan. Mc Graw Hill, Latest Edition.. Required Textbook (for 1-11 Weeks)/Gerekli Ders Kitabı (1-11 Hafta) -System Analysis and Design by Kenneth E. Kendall and Julie E. Kendall. Prentice Hall, Latest edition. (for 12-14 Weeks) Other readings may be uploaded to students via MS Teams/Diğer okumalar MS Teams aracılığıyla öğrencilere yüklenebilir. Reading List/Okuma Listesi: Cases and Articles: Valley Fudge Factory (Babson College Case Publishing, DeLoureiro,). Steve Blank – Tools and Blogs for Entrepreneurs: (steveblank.com/tools-and-blogs-for-entrepreneurs) Software and Simulations: We will be using Tableau Software. I will provide information in our first session. You can download it free and start playing with it. Machine Learning Exercise./Yazılım ve Simülasyonlar: Tableau Yazılımını kullanacağız. İlk seansımızda bilgi vereceğim. Ücretsiz indirebilir ve oynamaya başlayabilirsiniz. Makine Öğrenmesi Egzersizi. |
Diğer Kaynaklar: | Laudon & Laudon, 2013. Essentials of Management Information Systems, Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 28 | 28 |
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 176 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 4 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 5 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 1 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 1 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | 5 |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 4 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | 4 |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | 5 |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | 2 |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 4 |