INT4956 Professional Practice and EthicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT4956 Mesleki Uygulama ve Etik Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. OSMAN ÜMİT SİREL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin ana amacı meslek ahlakı sorumlulukları, organizasyon ve firmaların yönetimi, proje organizasyonu, belgeleme, mesleğin mali ve yasal konularında yoğunlaşmış bir iç mimarlık uygulaması anlayışını geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I Meslek ahlak bilimi
II Proje, şantiye, zaman yönetimi
III Mali organizasyon
IV Yasal sorunlar
kavramlarını tanımlamak.

Dersin İçeriği

Ders profesyonel uzmanlar, meslek odaları temsilcileri ya da çeşitli eğitim kurumu öğretim görevlileri tarafından sunulacak seminerler ve söyleşiler biçiminde öğrencileri meslek uygulamaları konusunda eğitecektir.

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Gezi, Gözlem, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Saha Çalışması, Staj, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Uygulama.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Meslek Uygulamaları konusuna giriş. Ders süresince tartışılacak konuların tanıtımı. Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
2) Seminer "İç Mimarın çalışma alanları, görevleri ve sorumlulukları" Ödev 1 in başlaması Yaşanılan ay içine oluşmuş ve mesleği yakından ilgilendiren bir olay. Olayın yorumlanması. Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
3) Seminer Bir özel iç mimarlık ofisinin organizasyonu. (Patron, tasarımcılar, şef mimarlar, deneyimli mimarlar, genç mimarlar, çizimciler, maketçiler organizasyoncular, kontrol elemanları) Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
4) Seminar Bir İç Mimarlık Ofisinin proje teslim organizasyonu (Gereksinimler, müşteri ve danışmanlarla temaslar, proje proramlanma aşaması, ön çizimler, uygulama ve imalat çizimleri, müşteri ve danışmanlarla toplantılar,keşif ihale evrağının hazırlanması, maketlerin hazırlanması, teslimler, uygulamanın ihaleye çıkarılması. Ödev 1in teslimi Gelecek derste ziyaret edilecek bir İç Mimarlık Bürosu ile temasa geçmek.
5) Bir İç Mimarlık Ofisini ziyaret. Sorunların ve mesleki yaşamın irdelenmesi. Ödev 2 nin başlaması Yaşanılan ay içine oluşmuş ve mesleği yakından ilgilendiren bir olay. Olayın yorumlanması. Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
6) Seminer Bir Özel İç Mimarlık Ofisinin mali organizasyonu. (Gelirler, kazançlar, vergiler, sigorta primleri, genel masraflar. Ara sınav sorularının saptanması.
7) Ödev 2 nin teslimi ve tartışması Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
8) Ara sınav Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
9) Seminer Mimarlık ve İç Mimarlıkta Etik nedir. Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
10) Seminer Mimarlık ve İç Mimarlıkta telif hakkları ne demektir? Ödev 3ün teslimi. Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek. Ara sınav sorularının düzenlenmesi
11) Bir resmi içmimarlık Ofisinin Organizasyonu. (Bakanlar, müsteşarlar, genel müdürler, müdürler, mimarlar, çizimciler, ihale evrakı hazırlayanlar, yapı kontrol elemanları). Ödev 3ün başlaması Yaşanılan ay içine oluşmuş ve mesleği yakından ilgilendiren bir olay. Olayın yorumlanması. Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
12) Seminer İçmimarlar ve Mimarlar Odası Odası nedir? Mimarların ve Odaların karşılıklı görevleri ve sorumlulukları nelerdir? Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
13) Seminer Bir şantiyenin organizasyonu (Zaman çizelgesi, projelendirme zamanının programlanması, giderlerin denetlenmesi, nitelik denetlenmesi, iletişim, malzeme tedariki, sözleşme yönetimi). Bir sonraki seminerin konusunu saptamak, davet edilecek uzman kişi ile temasa geçmek.
14) Seminer Özel ya da resmi şirketlerde danışmanlık yapan İç Mimarlar. Yetkiler ve sorumluluklar. Final sınavı sorularının saptanması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The procedure of the course will be in the form of seminars constituted by the reciprocal questions and answers between the students snd the invited specialist. The instructor will devolop course notes based upon these discussions and will distribute at the beginning of the following lecture.

Ders öğrenci ve davetli arasında karşılıklı soru ve cevaplama yöntemi ile günün konusunu iredeleyerek bir sonuca ulaşma biçimide olacaktır. İrdeleme sonucu ortaya çıkacak ders notlarını öğretim görevlisi düzenleyerek bir sonraki ders başlangıcında öğrecilere dağıtacaktır.
Diğer Kaynaklar: •Professional Practice 1001, A Compendium of Business and Management Strategies in Architecture, Andy Pressman
•The Architect’s Handbook of Professional Practice, Students Edition, by The American Institute of Architects.
•Project Resources Manual (PRM), Construction Specification Institute.
•Architectural Formulas Pocket Reference, Robert Butler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 2 8 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 9 2 18
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, 1
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, 2
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, 1
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, 2
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, 3
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, 3
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, 1
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. 4
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, 4